به گزارش ایرنا، عبدالرسول رنجبر روز دوشنبه در همایش زائران حج استان بوشهر افزود:از این شمار 875 نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند، کاروان های اعزامی به حج تمتع استان بوشهر را همراهی می کنند.
وی اظهار داشت: زائران بوشهری امسال مدینه قبل هستند و در روزهای 28 و 29 تیرماه جاری در قالب چهار پرواز از فرودگاه بوشهر به مدینه اعزام و در تاریخ سوم و چهارم شهریور ماه امسال باز می گردند.
مدیر حج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این زائران شامل 2 کاروان 160 و 135 نفره مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان 160 نفره دشتستان، یک کاروان 110 نفره گناوه و دیلم، یک کاروان 85نفره دشتی و تنگستان، یک کاروان 85 نفره دیر، کنگان، جم و عسلویه و یک کاروان 135 نفره مربوط به اهل سنت است.
رنجبر یادآورشد: معاینه های پزشکی و کلاس های آموزشی زائران بوشهری آغاز شده و در طول سفر نیز کادر پزشکی همراه کاروان هستند.
وی گفت: کاروان‌ها موظف هستند 10 جلسه آموزشی برای زائران حج تمتع در استان بوشهر برگزار کنند.
مدیرحج و زیارت استان بوشهرافزود: پارسال یکهزار و40 نفر از این استان حاجی شدند.
این مقام مسوول اظهارداشت:وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا ازمهمترین دستاوردهای مراسم حج است.
وی اضافه کرد: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می شود.
رنجبر با تاکید بر اینکه مراسم حج باید دارای غنای الهی باشد،ادامه داد:همه مسلمانان در زیر سایه عبودیت الهی، پیروی از قرآن کریم و تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) در زیر یک بیرق قرار دارند.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر یادآور شد: حاجیان ایرانی سفیران و پیام آوران انقلاب اسلامی هستند که باید مراقب رفتار و کردار خود باشند.
رنجبر گفت: براساس قوانین و مقررات کشور عربستان حاجیان نباید داروهای حاوی ترکیبات مخدر، کدئین و روان گردان به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به بیانات مقام رهبر معظم انقلاب در خصوص سفر حج افزود: زائران خانه خدا وقت با ارزش خود را در بازارها تلف نکنند و برای بهره گیری هرچه بیشتر از این سفر معنوی تلاش کنید.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: زائرین این سفر معنوی نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان توجه داشته باشند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.