به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در نشست با معاون شیلات کشور در دیر افزود: عملیات اجرایی اسکله و موج شکن خورخان بردخون با کمک نفت و شیلات در دولت تدبیر و امید آغاز شد.
وی اضافه کرد: برای سرعت بخشی به این طرح ملی و تکمیل آن نیاز به اعتبار ملی است تا دغدغه مردم بخش بردخون هرچه زودتر برطرف شود.
فرمانداردیر اظهار داشت: تاکنون 10 میلیاردریال از اعتبارات شهرستان برای اسکله، مرزبانی و انتقال برق خورخان بردخون هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای تعمیر و تجهیز اسکله صیادی دیر اعتبار شهرستان به تنهایی کافی نیست و نیاز به اعتبار ویژه ملی دارد.
اعتماد در ارتباط با صید غیرمجاز ترال بیان کرد: صید غیر مجاز ترال(کف روب) توسط شماری از صیادان غیربومی موجب گلایه و اعتراض صیادان شهرستان شده است.
وی گفت: با این شیوه صید در فصل صید ممنوع ضربه بزرگ و خطرناکی به ذخایر آبزیان دریایی و ادوات صیادان وارد می کند و مجازات شناورهای متخلف توسط شیلات باید تشدید شود.
فرماندار دیر یادآورشد: با توجه به مسافت طولانی تا رسیدن به صیدگاه و قدرت پایین موتور قایق های صیادی این شهرستان، صیادان خواستار مجوز افزایش قدرت این شناورها هستند.
وی بیان کرد: تامین سوخت و افزایش نیروی حراست آبزیان دریایی شیلات از خواسته های جامعه صیادی است که با نیروی اندک نمی توانند با افراد متخلف در دریا مقابله کنند.
مدیر تعاونی صیادی دیر گفت: چند سال است که ذخایردریایی توسط شماری از شناورهای غیربومی متخلف نابود شده است و باید با این شناورها برخورد جدی صورت بگیرد.
حسین بهشتی نژاد افزود: ظرفیت اصلی اسکله صیادی دیر برای 72 شناور در نظرگرفته شده اما اکنون بیش از 500شناور کار پهلوگیری و تخلیه را انجام می دهند.
وی گفت: ازدحام و اختلاط شناورهای صیادی و باری در اسکله اختصاصی شیلات باعث نگرانی جامعه صیادی شده است که مسئولان باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند..
رئیس تعاونی صیادی بندردیر، خواستار حل مشکل تسهیلات بانکی صیادان، احداث اسکله اختصاصی برای قایق های صیادی، توجه به طرح های اشتغال زایی پرورش ماهی درقفس و پرورش میگو و اعتبار ویژه برای تعمیر اسکله شیلات شد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد که بیش از 500 شناور، قایق و کشتی صیادی در قالب پنج هزار نفر صیاد بصورت مستقیم به صید و صیادی می پردازند.
7207/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.