به گزارش ایرنا، مریم آذرشب روز دوشنبه در کارگاه تربیت مربی توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی در جمع سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و تسهیل گران استانی افزود: طرح تاب آوری و توان افزایی اجتماعی جوامع محلی از جمله طرح های اجتماع محور است که با تکیه بر نقش مردم درکاهش آسیب های اجتماعی و بهره مندی از توانمندی و ظرفیت سمن ها در این زمینه می توان به توان افزایی جوامع محلی و ارتقا تاب آوری اجتماعی رسید.
وی با تاکید بر نقش انکارناپذیر و اثرگذار سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح های اجتماع محور اظهار داشت: تلاش می شود شرکت کنندگان این دوره بتوانند با خلاقیت و ابتکار عمل در اجرای طرح و انتقال مباحث مطرح شده به جامعه هدف، در بالا بردن قدرت سازگاری درشرایط مختلف، افزایش سطح مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت روحیه کار مشارکتی از سوی مردم تاثیر گذار باشند.
آذرشب، هدف از برگزاری طرح تاب آوری اجتماعی را کاهش میزان بروز و شیوع آسیب های اجتماعی در سطح استان بوشهر عنوان کرد.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت: انتظار می رود با تدوین نقشه راه استان به تنظیم سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کمک شود.
آذرشب افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای نخستین بار در استان بوشهر تدوین می شود و همه 10 شهرستان در تهیه و تدوین این سند مشارکت می کنند.
وی همچنین برضرورت حضور فعال سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوهای عملیاتی و اجرایی بخش دولتی برای تنظیم سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تاکید کرد.
طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی جوامع محلی از سال 1396 در 13 محله شهری و سه منطقه روستایی اجرا شد و برای سال 1397 با همکاری فرمانداری های شهرستان های استان 12 منطقه آسیب خیز و در معرض آسیب برای اجرای طرح، شناسایی شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.