به گزارش ایرنا، سید علاءالدین امیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وجود گرما و رطوبت بسیار بالا در جنوب استان و ناهمواری‌های کوهستانی در شهرستان جم مشکلات متعددی برای انتقال سیگنال در این مناطق ایجاد کرده بود.
وی اضافه کرد: برای توسعه مسیرهای سیگنال رسانی زمینی در استان بوشهر، علاوه بر نصب فرستنده تلویزیونی دیجیتال در ایستگاه چگاسه مسیر سیگنال رسانی از مبدا ایستگاه کوه مُند دشتی آغاز و با نصب تجهیزات فرستنده و دی آر دی در ایستگاه‌های جاشَک آبدان و کوه‌چهر، مسیر سیگنال رسانی جدید برای شهرستان جم، آبدان و دوراهک شهرستان دیر هموار شد.
امیری ادامه داد: در ادامه این مسیر، انتقال سیگنال زمینی به شهرستان عسلویه به مرکزیت منطقه ویژه پارس جنوبی نیز انجام شده است.
وی افزود: در ادامه توسعه سیگنال رسانی در مناطق مختلف استان، مسیر سیگنال رسانی به گناوه و مناطق تابعه هم ایجاد و با نصب ماکروویو 970، مسیر سیگنال رسانی زمینی در جزیره خارگ برقرار شد.
امیری یادآور شد: سیگنال رسانی با نصب فرستنده دی آر دی نخستین بار است که در نقاط مختلف استان انجام می‌گیرد که برای اجرای این طرح‌ها پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی گفت: با بهره‌برداری از فرستنده 100 واتی شهرستان جم، علاوه بر مردم این شهرستان، ساکنان کنگان، آبدان و دوراهک نیز می‌توانند تصاویر 20 شبکه تلویزیونی را با بهترین کیفیت دریافت کنند.
هم اکنون 98 درصد از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش سامانه پخش دیجیتال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی قرار دارند.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.