به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند و هیات همراه در دور دوم سفرهای شهرستانی با تشکیل شورای برنامه ریزی استان بوشهر در شهرستانها با رویکرد توسعه و عمران این مناطق در هفته جاری به گناوه سفر و در ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر ریگ و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی پس از آن طرح های جاده ریگ - گناوه، راه ساحلی مشترک روستاهای مال خلیفه، مال قائد و قلعه حیدر و سالن آمفی تئاتر گناوه را مورد بازدید قرار داد.

** طرح های راهسازی
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در جریان بازدید استاندار بوشهر از روند اجرای جاده ریگ - گناوه گفت: طول این راه 12.5 کیلومتر است که در قالب 2 فاز پنج و 7.5 کیلومتری اجرا می شود.
فرزاد رستمی افزود: فاز نخست به طول پنج کیلومتر هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها روکش آسفالت آن باقی مانده است.
وی ادامه داد: فاز دوم محور بندر ریگ - گناوه مطالعات آن نهایی شده و براساس برآورد اولیه به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
رستمی اضافه کرد: با اجرا این طرح محور 25 کیلومتری ریگ - گناوه به 12.5 کیلومتر کاهش می یابد.
وی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز امکان اجرای این طرح در مدت زمان کمتر از یکسال وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: جاده گناوه - میشان نیز 55 کیلومتر آن در استان بوشهر واقع است که از این میزان 20 کیلومتر جاده روستایی و مابقی اجرایی نشده که زیرسازی آن نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.
رستمی، با اشاره به در دست اجرا بودن جاده گوره- گچساران افزود: 65 کیلومتر از این راه در محدوده استان بوشهر است که از محل اعتبارت وزارت نفت در قالب چند قطعه اجرا می شود.

** سالن آمفی تئاتر گناوه
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: سالن آمفی تئاتر گناوه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
احمد مرادی افزوذ: این سالن که تالار خیر ساز استاد بهزادی نام گذاری شده با 800 متر مربع مساحت و ظرفیت 400 صندلی در سال 1395 عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر بیان کرد: این سالن در مجموع با اعتبار 22 میلیارد ریال توسط این نیکوکار و اعتبارات استانی تامین و احداث می شود.
وی ادامه داد: کارفرما و ناظر این طرح اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر و بهره‌بردار آن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه است.

**پروژه های عمرانی شهرستان گناوه نیازمند 700 میلیارد ریال اعتبار است
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر با محوریت شهرستان گناوه گفت: برای اتمام همه طرح های عمرانی در دست اجرا در این شهرستان 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رضا عوض پور ادامه داد: از مجموع طرح های شهرستان گناوه 40 طرح که قابلیت بهره برداری تا هفته دولت و دهه فجر امسال را دارند، مشخص شده است.
وی افزود: این طرح ها در حوزه های راه و شهرسازی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی است از لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز بیشتر روی آنها تمرکز می شود.
عوض پور ادامه داد: طولانی شدن عمر طرح های عمرانی یکی از آسیب های مهم است که در تلاشیم مدت زمان اجرای طرح ها را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: براساس تقویم تعریف شده شورای برنامه ریزی به میزبانی شهرستان ها برگزار می شود تا از این طریق با لحاظ تصمیم های مناسب روند توسعه مناطق سرعت بیشتری بگیرد.

** استان بوشهر 3 هزار طرح عمرانی در دست اجرا دارد
وی گفت: هم اکنون سه هزار طرح عمرانی در استان بوشهر در دست اجراست که از ابتدای سال جاری تاکنون 700میلیارد ریال اعتبار بصورت تنخواه گردان به پیمانکاران آنها پرداخت شده است.
عوض پور تاکید کرد: در موافقت نامه های عمرانی مقرر شده، طرح جدیدی در استان بوشهر آغاز نشود مگر اینکه مجوزهای مورد نیاز احداث آن بطور کامل تهیه شده باشد.
وی یادآور شد: در ارتباط با کمک های فنی اعتباری و یارانه سود تسهیلات اعتبارات بسیار خوبی برای استان بوشهر جذب شده است.
عوض پور ادامه داد: در ارتباط با ساخت و ساز در بافت های فرسوده نیز با اعتبارات مناسب تامین شده از سرمایه گذاران بصورت جدی حمایت می کنیم.

**سند پایلوت توسعه شهرستان گناوه در دست تدوین است
وی در ارتباط با شهرستان گناوه اظهار داشت: سند توسعه شهرستان گناوه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دست تدوین است و بزودی نهایی می شود.
عوض پور ادامه داد: این سند به عنوان پایلوت و با همکاری شمار قابل توجهی از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی استان بوشهر تدوین می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن سندهای توسعه دیگر شهرستان های استان نیز تهیه و تدوین خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران در سال 1395 نرخ بیکاری شهرستان گناوه 13.5 درصد و یک درصد فراتر از میانگین نرخ بیکاری در استان بوشهر است.
عوض پور بیان کرد: 30 درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر در گناوه واقع است، این شهرستان 5 درصد از واحدهای صنعتی استان را به خود اختصاص داده است و ضریب پوشش شبکه گاز و فاضلاب شهر گناوه نیز به ترتیب80 و 68 درصد است.

** آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی بانوان گناوه
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی سالن ورزش ویژه بانوان گناوه بزودی در اراضی تل چیتی این شهرستان آغاز می شود.
احمد بهرزیان فر افزود: خوابگاه ورزشکاران گناوه که با 15 میلیارد ریال اعتبار احداث شده بتازگی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

** احداث یک درمانگاه در مرکز شهر گناوه در دستور کار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به دوری فاصله بیمارستان های گناوه از شهر احداث یک درمانگاه در مرکز این شهر از برنامه های اصلی این دانشگاه است.
دکتر سعید کشمیری ادامه داد: برای ارائه بهتر خدمات درمانی به مردم استان بوشهر، این استان به سه بخش شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده تا در این زمینه عدالت در توزیع خدمات به نحو مطلوبی صورت گیرد.

**طرح توسعه بندر گناوه به سازمان بنادر ارائه شد
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیش بینی این اداره کل برای گناوه افزایش یک میلیون و 200 هزار تنی حجم تخلیه و بارگیری این بندر است.
نور الله اسعدی افزود: برای تحقق این مهم احداث اسکله، محوطه سازی، لایروبی و موج شکن پیش بینی شده که در صورت موافقت سازمان بنادر و دریانوردی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی در ارتباط با بندر ریگ گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طرح مطالعه بنادر کوچک در دست اجرا دارد که با تحقق این مهم زمینه احداث اسکله در بندر ریگ فراهم می شود.

** احداث شهرک شیلاتی 50 هکتاری در گناوه
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برای روستاهای جزیره جنوبی و شمالی احداث شهرستان گناوه شهرک شیلاتی 50 هکتاری پیش بینی شده که با احداث آن 10 واحد پرورش میگو ایجاد می شود.
عباسعلی زنده بودی افزود: سرمایه گذاری برای هر کدام از واحدهای یاد شده 3.5 میلیارد ریال است و با توجه به کوچک بودن واحدها هر کدام قابلیت ایجاد چهار فرصت شغلی را داراست.
وی ادامه داد: طرح پرورش ماهی در قفس نیز از طرح های مورد حمایت شیلات است و در صورت پیدا شدن سرمایه گذار در گناوه آماده حمایت جدی از آن هستیم.

**طرح گردشگری استان بوشهر با محوریت ساحل خلیج فارس تدوین می شود
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: طرح گردشگری استان بوشهر با محوریت ساحل خلیج فارس در دست تدوین است و به موازات آن برای گردشگری تجاری نیز به کمک بخش خصوصی اقداماتی در دست اجراست.
ناصر امیرزاده افزود: در ارتباط با گردشگری ساحلی و دریایی نیاز است فرایند صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی تسریع شود.
وی اضافه کرد: در زمینه رونق گردشگری گناوه مشکلی در جذب سرمایه گذار وجود ندارد و سرمایه گذاران برای احداث طرح های مختلفی در گناوه پای کار آمده اند.
امیرزاده ادامه داد: روستاهای ساحلی شهرستان گناوه نیز در ارتباط با اقامتگاه های بوم گردی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است.
وی گفت: در این زمینه مقرر شده از محل تسهیلات روستایی برای تبدیل قلعه و بناهای تاریخی روستاها به اقامتگاه های بوم گردی استفاده شود.

** نقشه راه طرح های عمرانی استان بوشهر مشخص شد
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با مشخص شدن نقشه راه طرح های عمرانی استان بوشهر، این طرح ها از وضعیت مناسب تری نسبت گذشته برخوردار شده و زمان بندی مناسبی برای اجرای آنها انجام شده است.
مهرداد ستوده افزود: در این ارتباط برای احداث میدان امام علی (ع) گناوه توافق های تامین اعتبار آن تامین شده و قراراست فرمانداری این شهرستان بزودی عملیات آن را اجرایی کند.
وی ادامه داد: مقرر شده نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان وزارت نفت اعتبار مورد نیاز این طرح را فراهم کند.
ستوده ادامه داد: در ارتباط با پل خور گناوه که پیشرفت فیزیکی آن 30 درصد است مقرر شده با انتخاب پیمانکار
بومی عملیات اجرایی آن بزودی از سر گرفته شود.
وی گفت: جاده ریگ-گناوه نیز با برگزاری مناقصه بزودی پیمانکار اجرای فاز دوم آن انتخاب و فازنخست طرح مسکن مهر گناوه تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
ستوده ادامه داد: برای میدان ورودی بندر ریگ به عنوان دیگر طرح شاخص شهرستان گناوه پنج میلیارد ریال اعتبار با هدف سرعت بخشی در اجرای آن تزریق شده است.
وی بیان کرد: در ارتباط با اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی در توافق با دهیاران و شهرداران مقرر شده 50 درصد آن برای طرح های عمرانی هزینه شود.
ستوده افزود: با این جهت دهی اعتباری سعی داریم تا مردم بیش از پیش اعتبارات دریافتی شهرداری ها و دهیاری از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده را لمس کنند.

**گردشگری و شرکت‎های دانش‌بنیان در استان بوشهر نیازمند نگاه ویژه است
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: توسعه گردشگری و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان راهکارهای مهم نجات‌بخش اشتغال استان بوشهر است.
ستوده افزود: چنانچه این دو مهم مورد رصد واقع شود می‌توان مدعی اتفاقی خاص در بخش اشتغال استان بوشهر شد.
ستوده بیان کرد: در روستاها و بخش‌های ساحلی باید بتوان از نعمت خدادادی دریا بهره برد و درآمدزایی لازم را انجام داد.
وی ادامه داد: در این ارتباط وظیفه ما آوردن مشاور، معرفی الگو، فراهم‌کردن زمینه آموزش، حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و اعطای تسهیلات است.
ستوده اظهار کرد: امسال با تدبیر استاندار همه اعتبارات شهرستان در اختیار فرمانداری همان شهرستان است و در نشست های شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز کارشناسان مدیریت دفتر روستایی و شهری و فنی برای ارزیابی طرح ها حضور دارند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: ارزش افزوده و حق آلایندگی درآمد پایدار نیست و هر لحظه امکان قطع آنها وجود دارد به همین دلیل باید تا حد امکان از این اعتبارات برای رسیدن به درآمد پایدار بویژه در بحث گردشگری استفاده کرد.

**مالکیت اراضی تل چیتی گناوه تعیین وضعیت شود
امام جمعه گناوه گفت: مدت 10 سال است که در ارتباط با اراضی تل چیتی پیگیری های فراوانی انجام شده اما تاکنون نتیجه ای عاید نشده است.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: این منطقه که در نزدیک ساحل این بندر قرار دارد مبلمان شهری گناوه را تحت الشعاع قرار داده و علاوه بر مکانی برای بوجود آمدن آسیب های اجتماعی محلی برای جانوران موذی شده است.
وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه بخشی از این منطقه دارای مالک است باید تصمیمی گرفته شود که هم حق آنان و هم حق شهرستان لحاظ شود.
امام جمعه گناوه افزود: امیدواریم در سفر آینده استاندار بوشهر خبری مسرت بخش در ارتباط با این منطقه برای مردم گناوه اعلام شود.
وی گفت: چهره میدان امام علی (ع) گناوه نیز که در ورودی این شهر گردشگرپذیر قرار دارد زیبنده نیست و باید هرچه زودتر برای سامان دادن و تبدیل به یک مکان مناسب درخور شان مردم تصمیم مناسبی گرفته شود.
رکنی حسینی ادامه داد: فاضلاب گناوه نیز به دغدغه و معضل تبدیل شده که برای برون رفت از این وضعیت به اعتبار ملی و همکاری مردم نیاز است.

** اشتغال جوانان، ایجاد پلاژ بانوان و حمایت از ورزشکاران
امام جمعه گناوه بیکاری جوانان را از دیگر دغدغه های این شهرستان عنوان کرد و گفت: اکنون 3 هزار فارغ التحصیل دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستند که باید برای اشتغال آنان گام های اساسی برداشته شود.
وی اظهارکرد: بانوان این شهرستان نیاز به پلاژ دارند و انتظار داریم به خواسته دیرینه این قشر رسیدگی شود.
رکنی حسینی حمایت از ورزشکاران مدال آور این شهرستان را خواستار شد و افزود: ورزشکاران مقام آور این شهرستان نباید برای اعزام به رقابت های بین المللی کاسه گدایی دست بگیرند.

**گناوه از ظرفیت های فراوانی برای توسعه پایدار برخوردار است
فرماندار گناوه گفت: این شهرستان با قابلیت های فراوان در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری بویژه در حوزه منابع انسانی چشم اندازی مناسب برای توسعه پایدار دارد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی متناسب با بهره مندی از ظرفیت ساحل و دریا، رودخانه و اراضی مستعد در بخش کشاورزی نیازمند برنامه ریزی جامع و اقدامات حمایتی برای شکوفایی و توسعه بیشتر است.
وی با بیان اینکه در حوزه دریانوردی وجود 2 بندر گناوه وریگ و فعالیت بیشترین شناور سفاری در استان بوشهر در این بندرها باعث رونق تجارت دراین شهرستان شده است، گفت: در کنار رونق تجاری، توسعه بازار بصورت فعال از دیگر فرصت های این شهرستان است که سهم زیادی در اشتغال مردم داشته است.
فرماندار گناوه افزود: رونق بازار و وجود ساحل ماسه ای در این شهرستان نقشی مهم در جذب و استقبال گردشگران در طول چندسال اخیر داشته است.
وی، حمایت از حوزه گردشگری را از برنامه های دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان و گفت: طرح های با اولویت و تقویت زیرساخت ها و حمایت از طرح های گردشگری توسط بخش خصوصی در حوزه ساحل با محوریت روستاهای ساحلی و بوم گردی ازطریق تسهیلات روستایی بصورت ویژه در دستور کار است.

** آبزی پروری و گلخانه
پاک نژاد اظهارکرد: در حوزه شیلات و کشاورزی نیز شهرستان قطب آبزی پروری استان بوشهر است و تولید گوشت سفید، صیفی جات و سایر محصولات از دیگر مزیت های این بخش است.
وی گفت: ایجاد شهرک شیلاتی در حوزه بخش ریگ با ظرفیت 2 هزار و 500 هکتار در حوزه آبزی پروری، ایجاد واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی در روستاهای چهارروستایی، چهارمحال، پوزه گاه و روستاهای بخش مرکزی، فعالیت در حوزه صنایع دستی در شهرستان بویژه روستای شول، جزیره جنوبی و شمالی و چهارروستایی، پیشنهاد ایجاد شهرک کشاورزی با محوریت گلخانه در بخش ریگ به وسعت 25 هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر ظرفیت های مناسب برای شتاب بخشی در توسعه این منطقه به شمار می آید.

** توسعه فعالیت و مشارکت های سیاسی و اجتماعی
فرماندارگناوه ادامه داد: در زمینه توسعه سیاسی این شهرستان گام های موثری برداشته شده که فضای باز سیاسی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت های حزبی، برگزاری نشست با حضور مسئولان و اعضای دفاتر احزاب با موضوع توسعه، ایجاد زمینه برای مشارکت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و انعکاس مسایل و کمبودها از جمله آنها است.
وی ادامه داد: صدور پروانه فعالیت برای هفت انجمن مردم نهاد و حمایت از برنامه های آنها، ایجاد زمینه مشارکت داوطلبانه و سازمان یافته شهروندان برای پیگیری مطالبات عمومی، اجرای طرح نشاط اجتماعی، حمایت ویژه از برگزاری کنسرت ها و جشن های عمومی در مناسبت های مختلف و طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان در شهرهای گناوه و ریگ از عمده برنامه های توسعه اجتماعی در این شهرستان است.
پاک نژاد بیان کرد: اختصاص اعتبار لازم به حوزه های بهداشت و آموزشی، حمایت از فعالیت های ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام و حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق پشتیبانی از انجمن های فعال این حوزه از دیگر اقدام های در زمینه توسعه اجتماعی این شهرستان است.
وی گفت: در زمینه توسعه فرهنگی نیز نگاه خاصی شده که حمایت از برنامه های مذهبی و قرآنی، جشنواره های هنری، انجمن ها و گروه های هنری و هنرمندان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اجرای طرح روستای دوستدار کتاب بخشی از آن است.

** تنوع بخشی به اقتصاد
فرماندارگناوه افزود: حرکت به سمت تنوع بخشی به اقتصاد و کاهش تدریجی وابستگی اشتغال و معیشت شهروندان ازطریق دریانوردی سنتی و گرایش به تجارت دریایی نوین، جذب و هدایت سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغالزایی به سمت گردشگری، حمایت از بنگاه ها و کارگاه های تولیدی موجود با شناخت و رفع موانع فعالیت آنان و تقویت نقش صنایع دستی از عمده برنامه های توسعه اقتصادی این شهرستان است.

**حق اشتغال بومی های گناوه در صنعت نفت لحاظ شود
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیسات و شرکت های نفتی منطقه به حق نیروهای بومی شهرستان های گناوه و دیلم در استخدام ها بی توجهی هستند که رعایت حقوق بومیان در این زمینه توسط این شرکت ها ضروری است.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: شرکت نفتی منطقه گوره بتازگی اقدام به جذب شمار زیادی نیروی غیربومی کرد که اقدامی نادرست بود که این موضوع بلافاصله به وزیر نفت اطلاع رسانی و مشکل برطرف شد.
وی اظهارکرد: شرکت های نفتی منطقه نباید نسبت به حق نیروهای بومی کوتاهی کنند و درصورت نیاز به نیرو آنان را در اولویت قرار دهند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در آگهی های استخدام شرکت های نفتی و صنایع کشور شرایط پذیرش جذب نیرو بر مبنای نیروهای همان منطقه اعلام می شود درحالی که در منطقه گناوه و دیلم این مهم رعایت نمی شود.
وی بیان کرد: در زمینه اشتغال باید جوابگوی مطالبه های بحق مردم باشیم و کوتاهی در این زمینه جایز نیست.

**شورای شهر گناوه برای حمایت از پرسپولیس پیشگام شود
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت و مساعدت تیم های ورزشی و ورزشکاران شهرستان های گناوه ودیلم تاکید کرد و افزود: شورای اسلامی شهر این مناطق باید در این زمینه ورزشکاران را پشتیبانی کنند.
وی افزود: درحالی که شورای اسلامی شهر بوشهر برای کمک به تیم فوتبال شاهین اعتبار قابل توجهی را مصوب کرده، ضرورت دارد در این زمینه شورای گناوه نیز برای فعالیت تیم پرسپولیس گناوه پیشگام شود.

**جامعه بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیاز دارد
استاندار بوشهر گفت: امروز برای مقابله با توطئه ها و برنامه های دشمن بیش از هر زمان دیگری به اتحاد، انسجام و همدلی همه گروه ها و قشرهای مختلف جامعه نیاز است.
عبدالکریم گراوند افزود: در شرایط کنونی پیروزی، سربلندی و تداوم انقلاب در گرو با هم بودن همه گروه ها با هر گرایشی است.
وی اظهار کرد: همه تلاش دشمن در سال جاری برای نفوذ در میان مردم از راه سوء استفاده از مسایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنفی جامعه باهدف تضعیف نظام و انقلاب است و باید مراقب و هوشیار بود.
استاندار بوشهر گفت: در این برهه زمانی دوستداران نظام جمهوری اسلامی، شهدا و امام (ره) باید به صورت منسجم و متحد در کنار هم باشند.
گراوند افزود: در مقابل جوسازی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سفر به کشورهای مختلف به دنبال پروژه ایران هراسی و ایجاد اختلاف در کشور است باید همگان هوشیار باشند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: در این ارتباط نباید در درون کشور به بزرگان و معتمدان نظام، افراد متدین، صاحب نظر و کسانی که به آنان افتخار می شود تعرض شود زیرا این حرکت ها خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه و تحقق هدف های دشمنان نظام است.
وی ادامه داد: از همه قشرها، گروه ها و هر قلمی، زبانی و تریبونی انتظار می رود در جامعه اسلامی اتحاد، انسجام و برادری را تقویت کنند.
استانداربوشهر با تقدیر از حضور پرشور مردم استان در راهپیمایی روزجهانی قدس افزود: مردم غیور و سلشحور این استان با وجود گرمی هوا و با زبان روزه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و باردیگر وفاداری خود را نسبت به انقلاب ثابت کردند.

** طولانی شدن زمان اجرای طرح ها هزینه اداره کشور را بالا می برد
استاندار بوشهر در ارتباط با اجرا طرح های عمرانی گفت: طرح های عمرانی در این استان باید طبق برنامه زمان بندی و در موعد مقرر به بهره برداری برسد و با پیش بینی ساز و کار مناسب از طولانی شدن مدت زمان اجرا آنها جلوگیری شود.
عبدالکریم گراوند با بیان اینکه یکی از ایرادهای جدی کشور گران اداره کردن آن است، افزود: یکی از عوامل گران اداره شدن جامعه افزایش هزینه طرح ها به علت طولانی شدن زمان اجرای آنهاست.
وی اضافه کرد: طرح هایی را که در مدت زمان 2 سال می توانیم اجرا کنیم دلیلی ندارد که زمان آن طولانی شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی یک جاده 10 کیلومتری نباید طوری اجرا شود که 10 سال زمان ببرد و که بدون شک چنین روندی غیر منطقی و مورد رضایت مردم نیست.
گراوند ادامه داد: فرمانداران شهرستان های استان طرح های اولویت دار را تقویت کنند و اعتبار لازم را به آنها اختصاص دهند.
وی اظهارکرد: طرح هایی که خواسته و رضایت مردم بندرهای گناوه و ریگ را بدنبال داشته باشد، در اولویت قرار گیرد.
گراوند اظهارکرد: چندین طرح دردست اجرا در شهرستان گناوه وجود دارد که باید بر آنها تمرکز شود که جاده ریگ به گناوه، پل خور گردشگری، میدان امام علی (ع) گناوه و ریگ از آن جمله است.
وی گفت: موضوع ساماندهی اراضی تل چیتی باید از طریق تشکیل کارگروهی متشکل از مالکان اراضی و دستگاه ذیربط به سرانجام برسد.
استاندار بوشهر در ارتباط با مدیریت مصرف آب و برق گفت: در این ارتباط امام جمعه گناوه و سایر روحانیون شهر گناوه انتظار در زمینه ترغیب مردم به مصرف بهینه آب و برق بویژه در فصل تابستان اهتمام جدی داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اهمیت شبکه های فاضلاب شهری از شهروندان گناوه ای انتظار است در اتصال واحدهای خود به شبکه های فاضلاب شهری دقت نظر کافی داشته باشند.
گراوند یادآور شد: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر گناوه از محل اعتبارات ملی اجرا می شود که در این ارتباط رایزنی های لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه مهم در حال انجام است.

** خواسته های لنجداران و ملوانان در مصوبه جدید ته لنجی محقق شده است
استاندار بوشهر همچنین با اشاره به مزایای آیین نامه مصوبه کالای همراه ملوان (ته لنجی) اشاره کرد و گفت: در این مصوبه که بزودی ابلاغ می شود آن چیزی که لنجدار و بازاری انتظار داشت محقق شده است.
وی بیان کرد: افزایش سقف واردات کالا بدون حقوق و عوارض گمرکی از 100 به 150 میلیون ریال، محاسبه نرخ گازوئیل شناورها در آب های داخلی به قیمت دولتی، لحاظ تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی واردات از کشورهای حوزه خلیج فارس برای همه بنادر استان، حذف عوارض ارزش افزوده و مجاز شدن جابه جایی کالا در استان براساس مقررات درنظرگرفته شده از مهم ترین مزایای مصوبه جدید دولت در زمینه ته لنجی است.

** توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از رویکردهای اصلی دولت است
سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر در نشست با زنان سرپرست خانوار شهرستان گناوه گفت: نگاه و رویکرد دولت تدبیر و امید در زمینه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی و افزایش توان آنها برای رسیدن به مرحله استقلال مالی و شخصیتی است.
مریم آذرشب افزود: مدیریت ارشد استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به مقوله مشکلات زنان سرپرست خانوار دارد و در جریان دور دوم سفرهای شهرستانی، دفتر امور بانوان نیز نشستی تخصصی با بانوان سرپرست خانوار تدارک دیده تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها بررسی شود.
وی بیان کرد: در گذشته حمایت‌هایی که از این قشر صورت گرفته بیشتر حمایت های مالی مقطعی بوده و موضوع توانمندسازی آنها و اینکه نباید تا همیشه تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند کمتر مورد توجه بوده است.
سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: امروز این موارد و بحث‌ها باعث شده تا فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد که به این بانوان تفهیم شود باید به مرحله توانمندسازی برسند و از چرخه حمایتی خارج و به استقلال مالی برسند.
وی گفت: هرچند که رسیدن به این هدف سخت است ولی مجموعه دولت و نهادهای حمایتی همه برنامه‌ها و طرح‌های خود را در این زمینه تنظیم کرده‌اند.
آذرشب ادامه داد: وام‌های خوداشتغالی و تسهیلات لازم برای این بانوان در نظر گرفته شده که همگی برای تسهیل کار بانوان و حضور آنان در چرخه ایجاد اشتغال خرد و خانگی است.
سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: امیدواریم با نگاه مثبتی که در مجموعه دولت و همکاری مطلوبی که بین دستگاه‌های متولی وجود دارد زمینه حضور بانوان در بر عهده‌گرفتن بخشی از اقتصاد استان و استقلال مالی آنها فراهم شود.
آذرشب با اشاره به نگاه حمایتی مقطعی به مشکلات زنان خانه‌دار بیان کرد: با کمک دولت باید این نگاه تغییر و تا حدودی زنان سرپرست خانوار به خودکفایی برسند و از چرخه حمایتی دستگاه‌های حمایتی خارج شوند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.