به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر در فرمانداری گناوه با بیان اینکه یکی از ایرادهای جدی کشور گران اداره کردن آن است، افزود: یکی از عوامل گران اداره شدن جامعه افزایش هزینه طرح ها به علت طولانی شدن زمان اجرای آنهاست.
وی اضافه کرد: طرح هایی را که در مدت زمان 2 سال می توانیم اجرا کنیم دلیلی ندارد که زمان آن طولانی شود. استاندار بوشهر بیان کرد: در جمهوری اسلامی یک جاده 10 کیلومتری نباید طوری اجرا شود که 10 سال زمان ببرد و این روند منطقی، کارشناسی و مورد رضایت مردم نیست.
وی افزود: مردم وقتی طرحی شروع می شود انتظار دارند در موعد مقرر به پایان برسد تا از مزایای آن بهره مند شوند.
گراوند گفت: فرمانداران شهرستان های استان طرح های اولویت دار را تقویت کنند و اعتبار لازم را به آنها اختصاص دهند.
وی اظهارکرد: طرح هایی که خواسته و رضایت مردم بندرهای گناوه و ریگ را بدنبال داشته باشد، در اولویت قرار گیرد.
استاندار بوشهر به مزایای آیین نامه مصوبه کالای همراه ملوان (ته لنجی) اشاره کرد و گفت: در این مصوبه که بزودی ابلاغ خواهد شد آن چیزی که لنجدار و بازاری انتظار داشت اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: افزایش رقم معافیت از 100 میلیون ریال به 150 میلیون ریال، محاسبه نرخ گازوئیل شناورها در آب های داخلی به قیمت دولتی، تخفیف 20 درصدی برای همه بنادر استان، حذف عوارض ارزش افزوده و مجاز شدن جابه جایی کالا در استان براساس مقررات درنظرگرفته شده از مهم ترین مزایای مصوبه جدید دولت در زمینه ته لنجی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از شورای اسلامی شهر و روستاهای گناوه خواست تا به مسایل فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه ای داشته باشند.
گراوند به موضوع فاضلاب گناوه اشاره کرد و افزود: فاضلاب گناوه طرح ملی است و برای تامین اعتبار آن با وزیر نیرو پیگیری شده است.
وی اظهارکرد: چندین طرح دردست اجرا در شهرستان گناوه وجود دارد که باید بر آنها تمرکز شود که جاده ریگ به گناوه، پل خور گردشگری، میدان امام علی (ع) گناوه و ریگ از آن جمله است.
گراوند گفت: موضوع اراضی تل چیتی و میدان امام علی (ع) گناوه نیز در دستور کار قرار گیرد.
استاندار بوشهر از وعاظ و امام جمعه گناوه خواست مردم را در زمینه مدیریت مصرف آب و برق در فصل تابستان و تشویق خانوارها به انشعاب فاضلاب اطلاع رسانی و ترغیب کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.