به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز سه شنبه به نقل از محسن عطارزاده اعلام کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال، با دانش و توان داخلی و تلاش شبانه روزی تمامی واحد های عملیاتی با موفقیت پایان یافت.
وی یادآورشد:از آنجا که اتصال پروژه میترینگ که توسط مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز پیگیری می شد در سال 1396 محقق نشد و جهت انجام آن در سال 1397 هشت روز توقف کامل پالایشگاه پیش بینی شده بود و از طرفی خط دریافت خوراک از پالایشگاه چهارم نیز در شرف بهره برداری بود لذا جهت آمادگی در دریافت کامل خوراک، تعویض غربال های مولکولی ردیف های گازی اول، دوم و چهارم همزمان با اجرای پروژه میترینگ برنامه ریزی شد.
عطارزاده اظهارداشت:یکی از ویژگیهای تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه سوم، انجام همزمان کارهای سنگین تعویض غربال های مولکولی سه ردیف گازی ، پروژه اتصال میترینگ، تعویض غربال های مولکولی واحدهای تولید پروپان و بوتان است.
رئیس بهره برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:با بازرسی و تعمیر فیلترهای ورودی و برج جذب چهار ردیف گازی بود، که ضرورت تعمیرات شبکه بخار پالایشگاه با حجم سنگین عملیات جوشکاری نیز ، بر فشردگی و پیچیدگی فعالیت ها می افزود.
وی افزود:تعمیرات پیشگیرانه کمپرسورهای off gas ، واحد نیتروژن، شبکه توزیع برق و سیستم های کنترل و ابزار دقیق دیگر فعالیت مهمی بود که با انجام آنها، ضریب اطمینان تولید پالایشگاه در یک سال آتی تضمین خواهد بود.
عطارزاده یادآورشد: در پروژه اتصال میترینگ علاوه بر کار سنگین مکانیکی بر روی خطوط 42 اینچ خروجی پالایشگاه که توسط تیم مهندسی انجام گرفت، برنامه نویسی منطق کنترل این پروژه نیز کار فشرده و مهمی بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان سیستم و ابزار دقیق انجام شد.
وی گفت: همچنین برنامه نویسی منطق کنترل خط دریافت خوراک از پالایشگاه چهارم و انجام تست های ادوات ابزار دقیق این خط نیز در قالب برنامه تعمیراتی انجام شده است.
عطار زاده تصریح کرد: همزمان با فعالیت های سنگین تعمیرات اساسی ، شرایط آب و هوایی و باد شدید منجر به توقف حداقل 2روزه کاری شد و این رخداد اراده همکاران را برای جبران زمان های از دست رفته مضاعف کرد و این پروژه با موفقیت کامل و 2 روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده به اتمام رسید.
وی گفت: از تلاش خستگی ناپذیر همکاران تعمیرات، حمل و نقل، تعمیرات اساسی، ایمنی و آتش نشانی، حراست، تدارکات کالا، خدمات رفاهی و بهره برداری که اقدامات مؤثر و همکاری تنگاتنگ آنها موجب موفقیت این پروژه شد تقدیر کرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.