به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز سه شنبه در نشست ستاد طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان بوشهر افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 تیر آغاز و تا 31 شهریور ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان الزامی است و همه نوآموزان باید زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی 97-96، بیش از 23 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان شرکت کردند.
وی یادآور شد: همچنین طرح جهش تحصیلی نیز امسال از 10 تیر تا 15 مرداد انجام می شود که هزینه بخش اولیه طرح جهش تحصیلی 750 هزار ریال و این هزینه برای بخش اولیه سنجش نوآموزان 250 هزار ریال است.
کرمی یادآور شد: پوشش تحصیلی دانش آموزان باید براساس اصول و کارشناسی شده انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پایگاه سنجش باید نوآموز را با همه نارسایی‌ها، مشکلات و توانایی‌ها شناسایی کند تا مدیر مدرسه به همراهی معلم مربوط با شناخت کافی از دانش آموز، تحصیل را برای آنها روان سازی کنند.
وی بیان کرد: سنجش در دوره ابتدایی همانند هدایت تحصیلی است که دانش آموز با استفاده از درک توانایی ها خود می تواند در ادامه مسیر موفق باشد برهمین اساس مردم باید با آگاهی بیشتر از این طرح استقبال کنند.
کرمی افزود: همراهی والدین با آموزش و پرورش در اجرای طرح سنجش و پذیرش برخی اختلال های کودکان برای جلوگیری از متضرر شدن آنان در طول سال تحصیلی ضروری است.
وی با بیان اینکه پذیرش دانش آموزان بدون سنجش تخلف به حساب می آید گفت: انجام ندادن طرح سنجش سلامت دانش‌ آموزان بدو ورود به دبستان علاوه بر نشناختن مشکلات جسمی و ذهنی کودکان منجر به ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌ آموزان می‌ شود.
کرمی بیان کرد: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌ بدو ورود به دبستان از رویکردهای اجرای طرح سنجش به شمار می رود.
وی یادآور شد: تشخیص و شناسایی بموقع نارسایی‌ های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از هفدهای اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.