سید کمال الدین شهریاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از کشاورزان اکنون به دلیل برخودار نبودن از انرژی برق ناگزیر به مراجعه هفتگی به جایگاه های سوخت برای تامین گازوئیل هستند که این امر باعث افزاش چشمگیر هزینه های آنها شده است.
وی بیان کرد: در استان بوشهر مصرف برق بخش کشاورزی 7 درصد و نصف میانگین مصرف کشور در بخش کشاورزی است که این نشان از نبود لازم برای برقی کردن چاه های کشاورزی استان بوشهر است.
شهریاری ادامه داد: در ارتباط با حل مشکل کمبود برق شهرستان های دشتی و تنگستان نیز 2 پست 132 کیلوولت برق پیش بینی شده که اجرای آنها در انتظار تامین اعتبار است.
وی در ارتباط با وضعیت تامین آب نوار ساحلی تنگستان گفت: سال گذشته آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی با قابلیت افزایش ظرفیت تا 10 هزار مترمکعب کلنگ زنی شد که انتظار می رود با پیش بینی ساز و کار مورد نیاز سرمایه گذار طرح را وارد فاز اجرایی کند.
شهریاری با تاکید بر ساماندهی اراضی مردم مستقر در حریم بستر رودخانه مند اظهار کرد: اکنون اراضی واحدهای مسکونی، مزارع و مراکز دامپروری حاشیه رودخانه مند به وسعت 15 هزار کیلومترمربع در حریم بستر رودخانه واقع و تملک شده است.
وی افزود: با توجه به آغاز عملیات اجرایی چند سد در حوزه آبریز رودخانه مند این رودخانه میزان آب گذشته را نخواهد داشت از این رو باید در ساماندهی اراضی بستر رودخانه مند بازنگری لازم صورت گیرد.
شهریاری ادامه داد: با توجه به آغاز سدهای دشت پلنگ و خائیز انتظار است سد خائیز نیز که امسال در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه استان بوشهر کشاورزی است که این امر ایجاب کرده در تامین آب موردنیاز این بخش چاره اندیشی شود که در این ارتباط تسریع عملیات اجرایی سدهای ذخیره آب اجتناب ناپذیر است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.