وزیر نیر در سفر به استان بوشهر گفت: در این سفر عملیات اجرایی دو طرح سد خاییز تنگستان و دشت پلنگ دشتی و خط انتقال آب از سد باغان به شهرستان جم با سرمایه‌گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در سفر یک‌روزه به استان بوشهر عملیات اجرایی سد خاییز تنگستان آغاز می‌شود، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه با حجم ذخیره آب به ظرفیت ۱۶ میلیون متر مکعب ۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه سد خاییز تنگستان برای تامین آب بخشی از حق آبه نخیلات منطقه و بهبود وضعیت کشاورزی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تصریح کرد: در این سفر ساخت سد دشت پلنگ درشهرستان دشتی آغاز می‌شود.

وزیر نیرو، سد دشت پلنگ دشتی را از نوع خاکی بتنی دانست و تصریح کرد: حجم مخزن سد دشت پلنگ ۱۵۰ میلیون متر مکعب  برای تامین بخشی از آب آشامیدنی شهرستان دشتی و نقاط جنوبی استان بوشهر طراحی شده است.

اردکانیان میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت سد دشت پلنگ را ۲۴۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در سفر به استان بوشهر، عملیات اجرایی  خط انتقال آب از سد باغان به شهر و روستاهای شهرستان جم آغاز می‌شود که این طرح با ۲۷ کیلومتر طول با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجراء می‌شود.

وی بازدید از روند اجرایی سد دالکی در دشتستان را از دیگر برنامه‌های سفر به استان بوشهر دانست و افزود: در این سفر در نشست با مسئولان صنعت آب و برق استان بوشهر شرایط تابستان پیش‌رو بررسی می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این سفر در مجموع عملیات اجرایی سه طرح آبرسانی آغاز می‌شود بیان کرد: در سفر به استان بوشهر عملیات اجرایی دو طرح سد خاییز تنگستان و دشت پلنگ دشتی و خط انتقال آب از سد باغان به شهرستان جم با سرمایه‌گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.