به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد استان بوشهر افزود: ساماندهی سکونتگاه ‌های غیر مجاز امری ضروری است و به هر میزان در این موضوع بیشتر و بهتر کار شود شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی اظهار کرد: شهرداری‌ ها، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذیربط با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های خود از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها جلوگیری کنند.
استاندار بوشهرگفت: برای جلوگیری از توسعه سکونتگاه های غیر مجاز باید نظارت‌ها را دقیق تر کرد و با قاطعیت ورود کنیم تا شاهد افزایش سکونت‌گاه‌های غیر مجاز نباشیم.
گراوند خواستار فعال سازی پلیس ساختمان از سوی شهرداری‌ ها شد و اضافه کرد: با فعال سازی پلیس ساختمان در شهرداری های استان باید از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهرها جلوگیری کرد تا چهره شهرها زشت نشود.
استاندار بوشهر بیان کرد: سکونت‌ گاه‌های غیر مجاز بتدریج به اماکن ناامن تبدیل می‌ شوند که مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی زیادی دارند.
گراوند از شهرداران خواست نسبت به تخفیف 50 درصدی عوارض شهرداری برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهند و با متقاضیان نهایت همکاری را داشته باشند.
استاندار بوشهر یادآور شد:همچنین شهرداران دفتر تسهیل گری احیای بافت‌ های فرسوده و ناکارآمد را در شهرداری‌ها راه‌اندازی کنند و اطلاعات لازم را به مردم بدهند.
وی با اشاره به احداث 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده، برای ساخت این واحدهای مسکونی 50 درصد هزینه‌ها را کمیته امداد و مابقی را استانداری بوشهر تامین می‌کند که کمک بزرگی برای تامین مسکن بخش زیادی از جامعه نیازمند استان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.