به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز پنجشنبه در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر افزود: با خروج آمریکا از برجام، دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان داخلی با تکیه بر اقتصادی مقاومتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی شرایط ایجاب می کند با استفاده از داشته های خود به مبارزه با دشمنان قسم خورده نظام بپردازیم.
خدری، با تاکید بر ضرورت عملی شدن اصل 144 قانون اساسی ادامه داد: اگر ابر چالش کشور اقتصاد است دولت باید خود را از صنعت و اقتصاد کشور بیرون بکشد و به جای ورود در این حوزه ها به معیشت، مسکن و رفاه مردم توجه کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ایجاد شهرک انرژی در استان بوشهر می تواند گره از مشکل اشتغال استان باز کند که لازمه تحقق این مهم نیازمند تامین ماهانه 200 هزار تن میعانات گازی و خوراک پتروشیمی است.
خدری تاکید کرد: با ایجاد این شهرک و استقرار کارخانه ها در آن امکان ایجاد 20 تا 30 هزار شغل در استان بوشهر وجود دارد.
وی ادامه داد: در شهرستان دیلم استان بوشهر یکهزار هکتار زمین با قابلیت گردشگری وجود دارد که اگر زیرساخت های مناسب گردشگری در آن ایجاد شود امکان ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در شمال این استان فراهم می شود.
خدری یادآور شد: 2 هزار هکتار از اراضی منطقه رودحله نیز که مطالعات آن با 6 میلیارد ریال انجام شده در صورتی که 340 میلیارد ریال اعتبار زهکشی آن فراهم شود برای 500 تا 600 نفر ایجاد فرصت شغلی مستقیم دارد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.