به گزارش ایرنا، مجید اسدی شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی خلیج ‌فارس در راستای گسترش، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی خود گام موثری در تامین و تدارک تجهیزات پیشرفته و منحصربه ‌فرد برداشته است.
وی اظهار کرد: این سیستم پیشرفته می ‌تواند برای مطالعه فرایندهای سلولی و مولکولی مربوط به بیماری در حیوانات زنده استفاده شود و سیگنال‌های مولکولی بسیار ریز را در عمق بافت دنبال و داده‌های دقیق کمی در مورد گسترش زمانی و مکانی فراهم آورد.
اسدی ادامه داد: آزمایشگاه پیش‌ بالینی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ ای خلیج‌ فارس بوشهر به ‌زودی مورد بهره ‌برداری پژوهشگران قرار می گیرد و با راه‌اندازی دستگاه‌های نام ‌برده، این مرکز به‌عنوان یکی از دو مرکز جامع کشور در حوزه تصویربرداری مولکولی پیش‌ بالینی قرار می گیرد.
وی گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه پیش‌ بالینی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ ای خلیج‌ فارس بوشهر گام مؤثری در فراهم‌ سازی زمینه مناسب برای همکاری پژوهشگران علاقه‌ مند برداشته و با کاربردی کردن روش‌های تصویربرداری مولکولی، می‌ تواند خدمتی شایسته به بیماران نیازمند ارایه کند.
وی اضافه کرد: این مهم با همکاری و مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و استانداری بوشهر محقق شده است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.