به گزارش ایرنا، ناصر کرمی عصر یکشنبه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران افزود:
این طرح با مشارکت خوب شوراها و دهیاری‌ها آغاز و دستاورد خوبی داشته است اما در سال تحصیلی جاری با مشکلاتی رو برو و ادامه آن با تاخیر همراه است.
وی بیان کرد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان از حمایت استاندار بوشهر و مدیران مرتبط برخوردار است اما
وجود مشکلاتی در مورد پرداخت اعتبار این طرح از محل دهیاری‌ها اجرای آن را با مشکل روبرو کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: بهتر است مخالفان و موافقان طرح کمک کنند تا با همکاری دستگاه‌های نظارتی این طرح با قدرت بیشتری در سال سوم ادامه یابد.
کرمی اضافه کرد: تاکنون راهکاری برای برطرف کردن مشکل اعتباری طرح تقویت بنیه علمی پیدا نشده است و بهتر است مدیران و مسئولان استان این مشکل را برطرف کنند.
وی افزود: در زمان حاضر در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر با همکاری وزارت نفت کلاس های کنکور به صورت محدود در حال برگزاری است اما با تعامل بین استانداری، سازمان بازرسی و همکاری سایر نهادها این امکان فراهم خواهد شد تا برای سومین سال شاهد اجرای طرح تقویت بنیه علمی باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 70 درصد اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی مربوط به بخش مربوطه است و با نظر نمایندگان دهیاری، بخشداری و آموزش و پرورش برنامه‌های این طرح اجرا می شود و 30 درصد اعتبار هم در مرکز استان برای برنامه‌های استانی اختصاص و با نظر اداره کل امور روستایی استانداری و معاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش برنامه‌ها در شورای آموزش و پرورش مصوب و اجرایی می‌ شود.
وی با اشاره به اینکه دهیاران نسبت به برداشت پول از محل اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای طرح تقویت بنیه علمی در شهرها و روستاها انتقاد دارند، گفت: انتظار است این مشکل با نشست اختصاصی و تعامل دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، بازرسی و آموزش و پرورش حل و فصل شود.
کرمی بیان کرد: در ارزیابی صورت گرفته، آموزش و پرورش استان بوشهر در طرح شهید رجایی، جزو پنج استان برتر بوده که مورد تقدیر قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 6 هزار و 187 دانش آموز اتباع خارجی در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند و برای دانش آموزان 2 زبانه در پنج شهرستان کلاس آمادگی برگزار می شود.
کرمی افزود: کسب هشت رتبه برتر در پرسش مهر، 48 رتبه اول تا سوم در زمینه پرورشی، حضور 2هزار و 800 دانش آموز در طرح هجرت برای بازسازی 300 واحد آموزشی بخشی از فعالیت ها و موفقیت های آموزش و پرورش استان بوشهر است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر هفت هزار و 495 سوادآموز در دوره‌های مختلف سواد آموزی در استان جذب و در یک سال گذشته برای 520 معلم سواد آموز دوره فنون تدریس برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کسب 21 مدال در مسابقه های کشوری، سه رتبه برتر در طرح سفیران سلامت، یک رتبه برتر در جشنواره نوجوان سالم، پوشش 60 درصدی مدارس در طرح حیات پویا و حضور 120 هزار دانش آموز در طرح دندانپزشکی از دیگر عملکردهای آموزش و پرورش استان بوشهر به شمار می رود.
کرمی گفت: 2 هزار و553 کلاس درس در استان بوشهر هوشمند است که 10 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی افزود: تعداد دانش آموزان استان از 204 هزار دانش آموز به 214 هزار دانش آموز افزایش یافته و پیش بینی می‌ شود در سال تحصیلی جدید حدود 13 هزار نفر به دانش آموزان استان اضافه شود.
کرمی تقدیر از 29 معلم نمونه استانی شامل 22 معلم مدرسه دولتی و هفت مدرسه غیر دولتی را از جمله مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در هفته معلم عنوان کرد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.