به گزارش ایرنا، عادل دهدشتی روز شنبه در نشست هم اندیشی با دبیر و اعضای جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به نقش غیر قابل اتکای بانوان در عرصه‌های مختلف افزود: از آنجا که بانوان به عنوان نیمی از ظرفیت جامعه محسوب می‌شوند دولت درصدد تسهیل حضور بانوان در موقعیت‌های مختلف است تا از این طریق بتدریج فرصت‌های مدیریتی بیشتری به بانوان واگذار شود.
وی بیان کرد: واگذاری فرصت‌های مدیریتی به بانوان در استان بوشهر در یکسال اخیر 84 درصد افزایش یافته است.
دهدشتی با اشاره به ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی توسط وزیر کشور گفت: ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی دولت به استانداران نشان از عزم جدی دولت در به رسمیت شناختن احزاب، گروه‌های سیاسی، تنوع گرایش‌های سیاسی و استفاده از همه ظرفیت‌های ملی برای نیل به توسعه پایدار بر مبنای الگوی مردم سالاری دینی است.
وی یادآور شد: رویکرد استاندار بوشهر نیز به احزاب و گروه‌های سیاسی نگاه مشاوره‌ای است.
دهدشتی افزود: احزاب می توانند موضوع ها و مشکل های حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی استان را به مسئولان استان انتقال دهند.
وی با اشاره به در دستور کار بودن راه اندازی خانه احزاب استان بوشهر اظهار داشت: وظیفه استانداری به عنوان نماینده عالی دولت، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استقرار خانه احزاب است و پس از آن روند تاسیس و تشکیل آن توسط خود احزاب پبگیری می شود.
دهدشتی تاکید کرد: خانه احزاب می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گفت‌وگو میان احزاب و جریان‌های مختلف فراهم کند.
وی بیان کرد: همچنین این خانه می‌تواند بخشی از مشکلات احزاب برای تامین فضای مناسب تشکیل نشست ها و دیگر امور حزبی و تشکیلاتی را برطرف کند.
معاون اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نیز گفت: احزاب مستقر در استان کمیته‌های خود از جمله کمیته بانوان را به صورت واقعی فعال کنند تا زمینه حضور بانوان در عرصه‌های مشارکت سیاسی بیشتر فراهم شود.
خسرو دهقانی یادآور شد: با توجه به تغییر قانون فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی باید فعالیت تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی فعالیت‌ها و روند گرفتن مجوزها را با توجه به قانون جدید هماهنگ کنند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.