حسین بهشتی نژاد روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: توفان ساعت 1.5 بامداد دیروز با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت شماری از قایق های صیادی را که در دریا مشغول صید ماهی بودند را غافلگیر کرد.
وی یادآورشد:شماری از صیادان خود را به پناه گاه امن رسانند اما 2 قایق صیادی با داشتن 6 سرنشین توسط شناورهای صیادی و کشتی ناجی اداره بندر و دریانوردی از مرگ نجات پیدا کردند.
وی بدون اشاره به میزان خسارت وارده به قایق های صیادی گفت: شماری از قایق های صیادی که در اسکله تفریحی شهرداری پهلو گرفته بودند بر اثر وزش توفان شدید هم دچار خسارت شدند که کارگروه کارشناسی در حال جمع بندی خسارت است.
مدیرعامل تعاونی صیادی بندردیر گفت: برای حل مشکل پهلوگیری قایق ها، ساخت موج شکن ضروری است که امیدواریم مسؤولان برای اجرایی شدن این مهم که برای صیادان دیری حیاتی است؛ همت و تلاش خود را مضاعف کنند.
وی افزود:باتوجه به طرح موضوع پهلوگیری قایق های صیادی در اسکله روستای الی شمالی بدلیل ایمن نبودن مسیر یادشده صیادان راضی نیستند.
در بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر بیش از 400فروند قایق در امر صید و صیادی فعالیت دارند که در زمان حاضر با نبود موج شکن اختصاصی روبروهستند.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.