نورالله اسعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 فروند شناور باری که از دبی به سمت بنادر شادگان و امام در حال حرکت بودند به دلیل نامساعد بودن هوا تصمیم به پهلوگیری در بندر بوشهر می کنند.
وی بیان کرد: این شناور ها در نزدیکی بندر بوشهر دچار آبگرفتگی و از دست دادن نیروی محرک خود می شوند که با اعلام کمک به مرکز جست و جو و نجات دریایی شناورهای ناجی و خدماتی به محل حادثه اعزام شدند.
اسعدی ادامه داد: با تلاش شناورهای اعزامی به محل حادثه تمام 13 سرنشین این شناورها از خطر غرق شدن نجات یافتند.
وی اضافه کرد: همچنین یک فروند یدک کش و یک فروند بارج نیز از مبدا قطر به سمت بوشهر در حال حرکت بودند که هنگام ورود به لنگرگاه داخلی و انجام تشریفات ورود به دلیل شرایط نامساعد هوا دچار اضطرار می شوند.
اسعدی گفت: با اعلام این وضعیت به مرکز جست و جو و نجات دریایی شناورهای ناجی و خدماتی به محل وقوع حادثه اعزام و زمینه ورود و پهلوگیری 2 فروند یدک کش و بارج را فراهم می کنند.
وی یادآور شد: در این عملیات نیز هفت سرنشین شناورهای یاد شده سالم به ساحل رسیدند.
اسعدی در ارتباط با انجام سومین عملیات جست و جو و نجات دریایی نیز گفت: 2 شناور باری نیز از قطر به سمت بندر بوشهر در حال حرکت بودند که در ورودی بندر بوشهر دچار اضطرار شدند که با اعزام شناورهای ناجی و خدماتی به محل حادثه، شناورهای حادثه دیده به سمت بندر بوشهر هدایت شدند و 12 نفر سرنشین آنها از خطر غرق شدن نجات یافتند.
وی افزود: در این راستا به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه می شود ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی دچار بحران نشوند.
اسعدی تاکید کرد: همچنین درخواست می شود دریانوردان در هنگام ترددهای دریایی با جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی در شرایط نامساعد از رفتن به دریا خودداری کنند.
7212/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.