به گزارش ایرنا، دبیر بخش مناطق بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: تئاتر ملی خلیج فارس بخشی از این جشنواره است که امسال در بوشهر برگزار می شود.
مسعود حکیمی نژاد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: 244 اثر در قالب طرح و ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره که رسید که از این شمار 153 اثر در مرحله اول داوری انتخاب شدند و در مرحله نهایی هیات داوران 9 اثر را در بخش رقابتی پذیرش کرد.
وی اضافه کرد: این نمایش ها از دانشگاه های تبریز، تنکابن، دامغان، دیر، شیراز، شهرکرد، قوچان و ارومیه در بخش رقابتی و نمایش ' پرسه های موازی' به کارگردانی محمد خالدی از دانشکده فنی مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش مهمان روی صحنه می روند.
حکیمی نژاد ادامه داد: تئاتر ملی خلیج فارس از 3 تا 7 اردیبهشت ماه جاری در پلاتوهای استادان ایرج صغیری، رمضان امیری و تماشاخانه زنده یاد حمید لطفی در بوشهر برگزار می شود.
معاون دانشجویی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس گفت: این جشنواره به میزبانی این دانشگاه با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن هنرهای نمایشی استان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر برگزار شده است.
سید موسی گلستانه افزود: در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان شناخته شده تئاتر کشور و یک نشست سخنرانی با حضور پروفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار می شود.
وی یادآور شد: استادانی از جمله محمودرضا رحیمی، محمد عاقبتی، اصغر همت و سینا ییلاق بیگی کارگاه های آموزشی را با موضوع های کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه برگزار می کنند.
گلستانه ادامه داد: یک مهمان خارجی نیز از کشور فرانسه در بخش برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه خلیج فارس حضور پیدا می کند.
وی گفت: اختتامیه این جشنواره، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان برجسته تئاتر کشور همراه با بزرگداشت 2 پیشکسوت تئاتر استان بوشهر در تالار دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.
بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران 16 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.