به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اجتماعی این شهرستان افزود: فعالان اجتماعی و گروه های همیار این شهرستان در زمینه اجتماعی شدن سلامت نقشی مهم ایفا می کنند و دراین زمینه همواره همکار و یاور این مجموعه بوده اند.
وی اضافه کرد: در بحث اجتماعی شدن سلامت، خیران، تشکل های مردم نهاد و ادارات می توانند کمک شایانی کنند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهارکرد: مطالبه گری مردم کمک شایانی در برطرف کردن مشکلات جامعه می کند و نقد و اظهارنظرهایی که بیان می شود باید سازنده باشد.
وی اظهارکرد: مطالبی که در فضاهای مجازی ازجمله در ارتباط با بهداشت ودرمان شهرستان مطرح می شود باید منبع موثق داشته باشد تا برای حل آنها با انگیزه بیشتری تلاش شود.
بازیاری، فاضلاب را از معضلات اصلی و اولویت دار شهر گناوه عنوان کرد و گفت: در حالی که 10 هزار خانوار در این شهر انشعاب فاضلاب را پرداخت کردند اما اقدامی برای اتصال به شبکه نمی کنند کهباعث شده تا تبعات و عواقب ناگواری بر بهداشت و محیط زیست وارد کند.
وی افزود: در زمینه ترغیب این عده از خانوارها برنامه ریزی لازم شده که اطلاع رسانی خواهدشد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: این شبکه براساس حیطه اختیارات و وظایف خود عمل می کند و هیچگونه کوتاهی نکرده است.
دراین نشست شرکت کنندگان نقطه نظرات و راهکارهایی در ارتباط با وضعیت بهداشت ودرمان گناوه مطرح کردند.
فاضلاب، پزشک دکتر درمانی، پاکسازی آب های راکد، جمع آوری سگ های ولگرد، ساماندهی دستفروشان، برخورد با دوره گردان موادغذایی، اضافه شدن تجهیزات بیمارستان ازجمله ام آر آی و آنژیوگرافی، آموزش های بهداشتی، نظارت مستمر بر رستوران ها ومبارزه با جانوران موذی از عمده مطالب مطرح شده دراین نشست بود.
شهرستان گناوه با 103 هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر قرار دارد که 70 هزارنفر از آن در مرکز شهر سکونت دارند.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.