به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی ارتقا سواد رسانه ای فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان بوشهر افزود: نیروی انتظامی با استفاده از رسانه می تواند احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهد که در این میان نقش سواد رسانه ای بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: قدرت شامل 2 بخش سخت و نرم است و قدرت سخت از طریق بکار گیری ابزار و امکانات فیزیکی و اعمال قانون شکل می گیرد.
خورشیدی، پلیس را اعمال کننده قدرت سخت دانست و گفت: لازمه نیرویی که با اقشار مختلف مردم در ارتباط است، آشنایی با قدرت نرم برای پایدار کردن اقتدار خود در جامعه است.
خورشیدی ادامه داد: راه تامین امنیت، مخفی نگه داشتن اطلاعات و حوادث نیست بلکه اطلاع رسانی بموقع، دقیق و سریع است تا از انتشار اخبار ضد و نقیض و کذب از برهم زدن احساس امنیت مردم جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: در این زمینه رسانه ها می توانند با کارکرد خود درگسترش صلح و امنیت جهانی، ارتقا اخلاق و معنویت در میان انسان ها موثر واقع شوند.
خورشیدی بیان کرد: تا پلیس به ارتقا قدرت نرم نیندیشد قادر به همراهی مردم با خود نخواهد بود.
وی افزود: رسانه ها امروز اولویت ها را در جامعه تعیین می کنند و این موضوع در جامعه امروزی بر کسی پوشیده نیست.
خورشیدی اظهار کرد: گذر جهان از جامعه صنعتی به اطلاعاتی سبب شده که شکل و سطح سواد و اطلاعات از حالت پیشین خود تغییر کند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز با اشاره به نقش رسانه ها در تصمیم گیری های کلان کشورها گفت: رسانه ها در جامعه می توانند هم فرصت و هم تهدید باشند.
سردار خلیل واعظی اظهار داشت: تعامل رسانه ها با پلیس عاملی مهم در ارتقای احساس امنیت در جامعه است و فرماندهان و مدیران با داشتن سواد رسانه ای می توانند از ظرفیت رسانه های گروهی نهایت استفاده را داشته باشند.
وی افزود: از آنجا که رسانه ها به دلیل حجم بالا و تنوع کیفی و کمی و نفوذپذیری بر احساس امنیت مخاطبان تاثیر زیادی دارند، در این ارتباط دانش رسانه ای برای فرماندهان و مدیران انتظامی امری ضروری است و اهیمت یادگیری آن کمتر از فراگیری دانش انتظامی نیست.
واعظی گفت: ایجاد نگرش مثبت در افکار عمومی نسبت به نیروی انتظامی می‌تواند به نحو شایسته ای پلیس را در اجرای برنامه‌های بنیادی در زمینه ایجاد و حفظ امنیت یاری کند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.