کرامت جوکار روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این مجموع 6 هزار و 513 مترمربع حریم رودخانه های فصلی و مابقی مربوط به ساحل 60 متری دریاست.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیگیری تصرفات حریم دریا به منابع طبیعی و آبخیزداری محول شده، آمار ارایه شده در این عرصه مربوط به 6 ماه اول سال 1396 است.
جوکار بیان کرد: امکان استفاده از زمین های آزاد شده برای ارایه خدمات عمومی وجود دارد و درصورت ارایه طرح باید در کمیته تخصصی بررسی شود.
رئیس اداره منابع آب گناوه افزود: حفظ و حراست از بستر و حریم رودخانه از وظایف این اداره است و درصورت هرگونه تصرفی با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: در هفته اخیر با دستور دادستان این شهرستان از یک فقره زمین خواری در بستر رودخانه فصلی به دریا (خور مرده شور) جلوگیری شد.
جوکار افزود: فردی که مدعی مالکیت 11 هزارمترمربع زمین را در بستر این رودخانه را داشت باوجود اخطارهای مکرر اقدام به تصرف، نخاله ریزی و تسطیح بخشی از آن برای ساخت وساز کرده بود با حکم دادستانی رفع تصرف و جمع آوری شد.
وی گفت: مدعی مالکیت زمین، بدون سند رسمی و با داشتن تنها قولنامه چندین بار درخواست ثبت این زمین را کرده بود که پرونده در کمیسیون آب منطقه ای رد و به دادسرا ارجاع شد.
رئیس اداره منابع آب گناوه اظهارکرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم 60 متری رودخانه و دریا ممنوع است و نقطه تصرف شده از سال 1394 توسط این اداره نشانه گذاری شده است.
شهرستان ساحلی گناوه در شمالی استان بوشهر و در مسیر رودخانه های فصلی بالادست قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.