به گزارش ایرنا فتح الله نوروزی روز یکشنبه درنهمین و آخرین جلسه شورای اداری شهرستان کنگان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری و وعده های دولت، در سال آینده علاوه بر تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال، کمیته جذب سرمایه گذار در این شهرستان فعال خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرستان کنگان با ظرفیت های متعدد درحوزه صنایع عظیم نفت و گاز، دریا و گردشگری و صنایع پایین دستی مکانی مستعد برای سرمایه گذاری است.
فرماندار کنگان با تاکید بر رفع موانع اشتغال و لزوم پایبندی شرکت های مستقر منطقه به جذب نیروهای بومی بویژه در شرکت های بهره بردار گفت: پرداخت معوقات کارگری باید بطور جدی ادامه یابد.
وی درباره فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: امسال باتوجه به اقداماتیکه در ستاد تسهیلات سفر در شهرستان کنگان انجام گرفته پیش بینی شده شمار سفرهای نوروزی به شهرستان و ماندگاری مسافران در این خطه بیشتر از سال های گذشته باشد.
نوروزی با تاکید بر ضرورت رعایت شئون دینی در ایام نوروز، تدوین برنامه های ادارات در سال 1397، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و تقویت روابط عمومی ها، استفاده از جوانان و بانوان در ادارات بر ضرورت ارتباط مستمر با مردم، برخورد مناسب و پاسخگویی به ارباب رجوع تاکید کرد.
امام جمعه کنگان گفت: مسئولان کشوری و استانی مشکل ته لنجی را برای همیشه حل کنند.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: مساله ته لنجی باید ساماندهی شود و اینگونه نباشد که پایان فروردین 1397 دوباره مشکل چندین هزار مرزنشین که ارتزاق شان از این طریق است از سر گرفته شود.
وی تاکید کرد: زیبنده نیست این زخم پیوسته باعث نگرانی و تشویش افکار مردم شود.
امام جمعه کنگان با تاکید بر ضرورت پرداخت معوقات کارگری و پیمانکاران گفت: زیبنده نیست شرکت های صنعتی فعال در این شهرستان پیمانکاران بومی را تحت فشار قرار دهند و علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات شان از واگذاری کارها به آنان امتناع ورزند.
محمودی، بر لزوم رعایت حرمت شهادت امام هادی (ع) و برگزاری برنامه در تراز حکومت دینی در نوروز و ضرورت بازخوانی فرمان ها، نصایح و دستورات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.
در این جلسه به مناسبت روز شهردار و شهادت شهید باکری، از شهرداران شهرهای کنگان، بنک و سیراف تجلیل شد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی (پارس 2 یا پارس کنگان) در این شهرستان در دست اجرا و بهره برداری است.
در ماه های اخیر بدلیل پرداخت نشدن بموقع مطالبات کارگری در این طرح ها توسط شرکت های پیمانکاری تجمع های مکرر صنفی کارگری در این منطقه برگزارشد.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.