سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع 57 هزارو 153مورد بازرسی از واحد های صنفی استان بوشهر سه هزار و 125 موردتوسط معاونت بازرسی این سازمان منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش 8میلیارد ریال و معرفی به تعزیرات حکومتی جهت اجرای احکام شد.
وی بیان کرد: همچنین به منظور اعمال نظارت و کنترل دقیق تر بر واحد های صنفی یکهزار و 153مورد نیزگشت مشترک بازرسی با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت در سراسر استان به همراه نمایندگان برخی دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی ، فرمانداری، مراکز بهداشت و اماکن عمومی نیروی انتظامی، بر فعالیت بازار و واحدهای صنفی، میادین میوه و تره بار و کالاهای ضروری انجام شده است.
حسینی محمدی یادآورشد:ازاین شمار گشت مشترک 966 فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش 2میلیارد ریال شده است.
وی گفت:باتوجه به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای تامین انواع کالاها و خدمات ضروری طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار در سراسر استان بوشهر بصورت مستمر تا پایان فروردین ماه سال تداوم دارد.
حسینی محمدی اظهارکرد:طرح ویژه نوروزی که از 15 اسفندماه سال جاری آغاز شده تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم با رعایت موارد مصوب و قانونی مانند رعایت ضرایب سود قانونی، صدور فاکتور و غیره هستند.
وی یادآورشد: نظارت ویژه بر تامین و توزیع و قیمت میوه و مرکبات، طرح تنظیم بازار و میوه‌های پر مصرف این ایام، نظارت بر برگزاری فروش فوق‌العاده و حراج در واحدهای صنفی ، نظارت بر نحوه اجرای قیمت‌های مصوب پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل درون شهری از جمله هدف های طرح ویژه نوروزی است.
وی اظهارکرد:نظارت بر نحوه ارائه خدمات و رعایت نصب برچسب قیمت و صدور پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، خشکشویی‌ها و قالی شویی‌ها از دیگر هدف های طرح ویژه نوروز است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در این راستا ازشهروندان انتظار می رود هر گونه تخلف گران‌فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت و غیره را به شماره تلفن 124 سامانه خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش دهند.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.