به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم تشکری به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید درگفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس این ماده قانونی دستگاههای اجرایی در نیازمندی های استخدامی خود اعم از قراردادی، رسمی، پیمانی و شرکتی باید 25درصد سهمیه استخدامی خود را به فرزندان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در زمان حاضر یک هزار و 80 نفر فرزند جامعه هدف این اداره کل بیکار است و99 نفر از این جمعیت نیز فرزند شهید هستند انتظار می رود دستگاه های اجرایی در خصوص رفع این مشکل اقدام کنند.
تشکری گفت:براساس برنامه پنجم توسعه باید به یک هزار و 620 نفر از ایثارگران استان بوشهر زمین داده می شد که تاکنون 259نفر موفق به گرفتن زمین شده اند.
تشکری افزود: در سال جاری 271 فقره وام مسکن به جامعه هدف ایثارگری استان بوشهر پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 2هزار و 700 دانشجو از این جامعه زیر پوشش و شهریه آنان پرداخت می شود.
تشکری افزود: در زمان حاضر 80 هزاراثر فرهنگی شهدا در استان بوشهر دیجیتالی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نگهداری از این آثار نیازمند فضای مناسب است تلاش می شود باغ موزه شهدا برای نگهداری این آثار در استان ایجاد شود.
تشکری برگزاری 400 یادواره شهدا، نامگذاری سه هزار مکان به نام شهدا، نصب 2هزار عکس شهید، ارائه خدمات آموزش عمومی به یک هزارنفر از فرزندان جامعه هدف در30 مدرسه و واگذاری پنج هکتار زمین برای ساخت اردوگاه با 2میلیارد ریال اعتبار در گناوه را از جمله دیگر اقدام های انجام شده در راستای خدمات رسانی به خانواده ها و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در استان بوشهر عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضریک هزار و 966 مزاردر قالب 210 گلرازشهید در استان بوشهر با 140میلیارد ریال اعتبارساماندهی شده است.
وی در خصوص گلزار شهدای بوشهر گفت: هرچند محصور کردن گلرازها سیاست سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران نیست ولی با توجه به شرایط آب و هوایی استان این اداره کل از طرح خود در این زمینه تاکنون دفاع کرده است.
تشکری افزود: در همین راستا یک میلیارد و 60 میلیون تومان برای فاز نخست گلزار شهدای مرکز استان هزینه شده و با قول مساعد استاندار تلاش می شود فازهای بعدی این طرح سال آینده اجرا شود.
وی گفت: ساماندهی گلزارهای شهدای استان از محل اعتبارات عمرانی انجام و از بودجه جاری و خدماتی این اداره کل استفاده نمی شود.
تشکری با اشاره به اینکه حق پرستاری والدین شهدا پرداخت می شود افزود: تلاش می شود در سال 97 حق پرستانی جانبازان و فرزندان آنها نیز که نیاز به پرستاری دارند پرداخت شود.
وی اضافه کرد: امسال در راستای گرامیداشت روز شهید 250 برنامه فرهنگی در استان بوشهر اجرا می شود.
6047/6045**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.