رئیس هیات مدیره انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه در حاشیه این برنامه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مکان درنظرگرفته شده برای کشت نهال حرا پس از بازدید و بررسی های صورت گرفته به عنوان منطقه هدف جنگلکاری شناخته شد که می تواند جایگاهی مهم در تنوع زیستی سواحل این منطقه داشته باشد.
غلامرضا نعمتی، به ارزش های زیست محیطی جنگل حرا اشاره کرد و افزود: مکان مناسب برای زیستگاه پرندگان آبی مهاجر، حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، پایداری رسوبات، جلوگیری از تخریب و خوردگی ساحل، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات و تفرجگاه مردم از عمده فواید کاشت حرا در ساحل است.
وی یادآورشد: نهال های کشت شده از ساحل بندرریگ با همکاری شهرداری این بندر تامین و به همت این انجمن برنامه ریزی شده است.
غلامعلی جمالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری گناوه نیز از اقدام دوستداران طبیعت این شهرستان تقدیر کرد و گفت: مشارکت مردم این شهرستان بویژه انجمن ها در زمینه محیط زیست و طبیعت ستودنی است.
حرا (بانام علمی Avicennia marina) درختی از جامعه گیاهی مانگرو و معرف اکوسیستم خاص در مناطق استوایی، حاصل از تجمع بسیار ویژه‌ای از گیاهان و جانوران در سواحل پست خورها، دلتاها، برکه‌ها و سواحل دریاها و درعین‌حال نشانگر و معرف درختان و درختچه‌های این‌گونه اکوسیستم‌ها نیز است.
این گیاهان در گروه گیاهان شوره‌زی قرار دارند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.