به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دیر افزود: کمیته های انتظامی، حمل و نقل، بهداشت، اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی، اسکان و رفاه، امداد و نجات، تنظیم بازار در آستانه نوروز 1397 در شهرستان دیر فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی اضافه کرد: به منظور نظارت بر بازار از 15 اسفند تا 15 فروردین 97 بر مراکز مواد غذایی نظارت می شود.
فرماندار دیر اظهارکرد: 6 پایگاه امداد و نجات هلال احمر بصورت شبانه روز در ورودی های شهرستان و اماکن و نقاط پرتردد برای ارائه خدمات ایمنی و امدادی مستقر و به مسافران خدمات ارائه می کنند.
وی سفرهای نوروزی را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های این شهرستان به مسافران معرفی کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در شهرستان دیر استفاده می شود.
اعتماد بیان کرد: وجود مکان های دیدنی، زیبا و ساحل بکر از قابلیت های شهرستان دیر است که تلاش می شود امکانات رفاهی مناسبی برای مسافران نوروزی فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، از دیگر نقاط دیدنی این بندر اسکله و موج شکن بندر دیر است که شهرداری برای گشت دریایی مسافران نوروزی شماری قایق در نظر گرفته که بسیار جالب و دیدنی است.
این بندر اماکن مقدس زیادی دارد که از آن جمله امامزادگان امیر دیوان، سید جمال الدین، شاه پیر غریب، شاه ابوالقاسم، پیر دختر، بی بی حکیمه، سید صفا، شاهزاده محمد، سید محمد، امامزاده بی بی دولت و بی بی کلثوم را می توان نام برد.
یکی دیگر از مکان های دیدنی و آثار تاریخی این شهرستان قلعه و مسجد جامع شهر بردستان در پنج کیلومتری ورودی شهر دیر است که سالانه بسیاری از مسافران نوروزی و گردشگران را جذب کرده است.
مزارع زیبا و سر سبز گوجه فرنگی بوته ای و درختی که در مسیر بزرگراه سیراف در شهر های آبدان، دوراهک و روستای لمبدان و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان است.
شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر و کنار دریای خلیج فارس قراردارد که هر سال مهمانان نوروزی به این شهرستان سفر می کنند.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.