به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری دیلم روز شنبه به نقل از حسین بازدرهوا در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان افزود: یکی از راه های مبارزه با زمین خواری تثبیت مالکیت دولت بر زمین های ملی و صدور سند مالکیت رسمی، تک برگ و اجرای طرح کاداستر است که ادارات متولی این زمین ها باید هرچه زودتر اسناد و مدارک خود را به ثبت اسناد واملاک ارایه تا در سریع ترین زمان سند صادر شود.
وی اظهارکرد: در یکی از پرونده های این دادسرا، از تصرف حدود 100 هکتار از زمین های ملی توسط زمین خواران با همکاری اداره اطلاعات در سال جاری جلوگیری و متهمان با قرار تامین مناسب راهی زندان شدند و این اقدام افتخاری برای دادستانی است.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: با تلاش های انجام شده و همکاری و تعامل اداره اطلاعات عرصه بر زمین خواران در این شهرستان تنگ شده است.
رئیس دادگستری دیلم نیز با اشاره به ضرورت علامت گذاری و مشخص کردن زمین های ملی و دولتی گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگار)، برای تعیین حدود و شناسایی این زمین ها و تثبیت مالکیت دولت در این شهرستان ضرورت دارد.
محمدرضا بازهوایی افزود: مبارزه با زمین خواری باید در شروع به تصرف انجام شود و دستگاه قضایی با متخلفان و متصرفان زمین های دولتی با قاطعیت برخورد خواهد کرد که این امر با همکاری و هم افزایی همه دستگاه های متولی محقق می شود.
وی گفت: زمین های ملی و دولتی درصورتی که احصا و علامت گذاری شوند، میزان پرونده ها در مراجع قضایی کمتر وجود داشت.
رئیس دادگستری دیلم اظهارکرد: مبارزه با پدیده شوم زمین خواری از دغدغه های اصلی بوده که از بدو مسئولیت بیش از 200 رای به نفع دولت جمهوری اسلامی صادر و هزاران هکتار به بیت المال برگشت شده است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.