علیرضا سبحانی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پاسداشت تاریخ، فرهنگ و هنر، معرفی و آشنایی با آداب و رسوم و نشان دادن ظرفیت های فرهنگ این بندر از عمده اهداف برگزای این مناسبت است که برای هشتمین سال متوالی از 12 اسفند آغاز و یک هفته ادامه دارد.
وی اضافه کرد: همایش تاریخ و فرهنگ گناوه، شب شعر، شب موسیقی و آواهای محلی، ضیافت بفرمایید کتاب، شب سینمای جنوب، نمایشگاه های سکنچه (معماری)، از گناوه تا کتاب، کلک ساحل (خوشنویسی)، لنگرگاه نقش و نگار(نقاشی)، گنجینه تئاتر گناوه، اجرای تئاتر کوتاه، تئاتر سطحه، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر قصه های سیراف، بازی‌های محلی، نگاره‌های ماسه‌ای، جشنواره مادرانه و کافه گپ از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده در هشتمین برنامه جشن فرهنگ است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه یادآورشد: در برپایی این جشن، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه، انتشارات دریانورد، انجمن‌های فرهنگی هنری، سمن‌ها، گروه‌های مختلف هنری و رسانه ها همکاری و مشارکت دارند.
شهر بندری گناوه باقدمت 1500 ساله در 100 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع است.
آب و هوای گناوه گرم و مرطوب است و نام این بندر در کتاب‌های قدیمی به صورت گنابا، گنفه، گناوه، جنابه و جنابا آمده‌ است.
بیشتر ساکنان گناوه شیعه و اقلیتی سنی هستند که در جوار یکدیگر زندگی می‌کنند.
شهر گناوه بلحاظ دارابودن موقعیت و ظرفیت های مختلف از جمله ساحل و بازار و آب وهوای مطبوع پایان سال، تعداد زیادی از هموطنان از این شهرستان دیدن می کنند.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.