به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی درقطب گردشگری استان بوشهرزمینه حضور هرچه بیشتر میهمانان نوروزی را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: جشنواره اقوام ایرانی زمینه ساز آشنایی مردم سایر استانها با فرهنگ و رسم ورسوم دیگر اقوام می شود.
پاک نژاد اظهارکرد: به منظور برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در گناوه مراحل قانونی باید طی ومتولیان برپایی این آئین از ظرفیت های مختلف این شهرستان از جمله صنایع دستی استفاده کنند.
فرماندارگناوه گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در طول سال پذیرای جمعیت زیادی ازاقصی نقاط کشوراست، مسئولان استان دراختصاص بودجه گردشگری به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ازمحل فصل گردشگری اعتباری به شهرستان گناوه اختصاص نیافته است گفت: باتوجه به ارتقای دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به اداره انتظار می رود در تخصیص اعتبار توجه جدی به این شهرستان شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرنیزگفت: شهرستان گناوه به دلیل ظرفیتها و قابلیتهای قابل توجه در بازار و ساحل هرسال درنوروزپذیرای جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران است.
نجمه پورمقدم افزود: جشنواره اقوام و سفره ایرانی در احیای سنت های قدیمی مردم منطقه و ایجاد همدلی بین اقوام مختلف تاثیر گذار است.
وی اظهار کرد: در صورت همکاری مسئولان شهرستان گناوه تلاش می شود جشنواره اقوام و سفره ایرانی تا قبل از آغاز تعطیلات نوروز در این شهرستان برگزار شود.
پورمقدم بیان کرد: تلاش می شود جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان گناوه با هدف معرفی هرچه بیشتر این شهرستان پوشش تصویری و رسانه ای خوبی داده شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از مسئولان کمیته های ستاد خدمات سفر گناوه خواست تا نشست و عملکرد حوزه های خود را به دبیرخانه ستاد مرکزی ارایه دهند.
شهرستان گناوه در 100 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6047/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.