به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز چهار شنبه در جلسه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان و جانبازان شهرستان دیر افزود: برخی از معابر و خیابان های شهر برای آمد و شد معلولان و افراد سالمند مشکل ساز شده که باید هر چه زودتر برطرف شود.
وی اضافه کرد: شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در ساخت و سازها و مناسب سازی مکان های عمومی در برای تردد آسان افراد معلول و سالمند دقت لازم داشته باشند.
رئیس اداره بهزیستی دیر گفت: 950 معلول جسمی حرکتی، نابینا، کم بینا و ذهنی در این شهرستان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
محمد کرمی افزود: با وجود تذکر لازم هنوز برخی از فروشگاه ها محیط را برای تردد معلولان و سالمندان فراهم نکرده اند که از دغدغه مهم معلولان است.
وی گفت: شهرداری ها باید در ساخت و سازها موارد لازم استاندارد سازی و مناسب سازی محیط را برای افراد معلول و سالمند در نظر بگیرند.
نماینده معلولان شهرستان دیر گفت: نصب نرده های آهنی روی کانال های آب در خیابان ها تردد ولیچر معلولان را با مشکل روبرو کرده است که شهرداری باید آنها را ترمیم کند.
علی امیری افزود: مناسب سازی محیط برخی ادارات استاندارد نیست و بیشتر با شیب های تند احداث شده که افراد غیرمعلول هم نمی توانند از آن عبور کنند.
مشاور فرماندار در امور معلولان ادامه داد: پارک ها نیاز به مناسب سازی دارند و معلولان نمی توانند برای سپری کردن اوقات فراغت خود کنار دریا و داخل پارک بروند.
دیر در جنوب بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.