عبدالمجید مصلح روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه با هدف گام برداشتن برای تبدیل به دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم تاسیس و براساس تفاهم نامه با پارک علم و فناوری شرکت های دانشگاهی در آن مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: در این مرکز رشد مجموع روند دانش تا تولید محصول و تجاری سازی پیش بینی شده و آزمایشگاه ها، مراکز پژوهشی و مدل های علمی که بتوانند اکوسیستم کارآفرینی را در دانشگاه شکل دهند متمرکز می شوند.
مصلح با بیان اینکه در مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس 22 هسته نوآور مستقر هستند، ادامه داد: تلاش می شود دانش آموختگان دانشگاه خلیج فارس در قالب شرکت های دانش بنیانی که تشکیل می دهند، وارد بازار کار شوند.

* تاسیس دانشکده کسب و کار در بوشهر
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در باره تاسیس دانشکده کسب و کار در بوشهر گفت: با توجه به فضای مناسب کسب و کار موجود در این استان راه اندازی دانشکده کسب و کار در هیات امنای دانشگاه به تصویب رسیده و امیدواریم بزودی به شورای گسترش آموزش عالی کشور ارائه و مجوز لازم گرفته شود.

* تبدیل محله بهمنی بوشهر به دهکده دانایی
وی با تاکید بر به روز رسانی و بازبینی طرح جامع دانشگاه خلیج فارس گفت: با توسعه شرکت های دانش بنیان در محیط پیرامونی دانشگاه خلیج فارس تلاش می شود منطقه بهمنی بوشهر به عنوان یک شهر علمی فناوری و یا دهکده دانایی بوشهر معرفی شود.

* تلاش برای قرارگیری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در میان 15 دانشگاه برتر کشور
مصلح با اشاره قرارداشتن درآستانه 25 سالگی دانشگاه خلیج فارس گفت: هرچند این دانشگاه نسبت به دانشگاه های باسابقه جوان است اما درمقایسه با دانشگاه های هم تراز خود از جایگاه خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: با توجه به نام دانشگاه خلیج فارس و انتظاری که از آن می رود تلاش می شود در بین 15 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

* تکمیل همه طرح های نیمه تمام دانشگاه خلیج فارس بوشهر
وی با اشاره به رشد اعتبارات دانشگاه خلیج فارس گفت: از نظر عمرانی همه طرح های نیمه تمام شامل سه خوابگاه، کتابخانه مرکزی و دانشکده هنر و معماری تکمیل شدند.
مصلح یادآور شد: تا پایان امسال 120 میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده فنی مهندسی و سازمان مرکزی اعتبار پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اختصاص 130میلیارد ریال برای راه اندازی آزمایشگاه نفت در سه سال گذشته گفت: با توجه به اینکه آزمایشگاه های موجود در دانشگاه خلیج فارس در 20 سال گذشته به روز رسانی نشده بود، در سال جاری 13 میلیارد ریال برای تعمیر این آزمایشگاه اختصاص یافته است.

* ارتقا و رشد ارتباط میان دانشگاه خلیج فارس با بخش صنعت
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در باره ارتباط دانشگاه با بخش صنعت گفت: بیشترین میزان همکاری این دانشگاه با بخش صنعت 35 میلیارد ریال است که نسبت به گذشته رشد خوبی داشته است.
مصلح اظهار کرد: اما در عین حال زنجیره ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور بخوبی شکل نگرفته است و مراکز پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری باید رشد کنند.

* ضروروت فراهم شدن شرایط گفت وگو و فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در کنار فعالیت های علمی، فناوری و کارآفرینی ایجاد زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان از مهمترین کارکردهای دانشگاه به حساب می آید.
وی افزود: دانشگاه باید شرایطی فراهم کند که دانشجو بتواند اظهار نظر، گفت وگو و فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تمرین کند.
مصلح اضافه کرد: در دولت تدبیرو امید براساس سیاست های دولت فضای دانشگاه ها به سمت باز شدن حرکت کرد و نوع برگزاری برنامه ها و نشست ها گواهی براین مدعاست.
وی با اشاره به تنوع برنامه ها و نشست های برگزار شده در دانشگاه اظهار کرد: دیدگاه مسئولان دانشگاه این است که اگر قراراست خطایی شود، بهتر است فرصتی در دانشگاه ایجاد شود تا در آینده با ورود جوانان به جامعه این خطاها تکرار نشود.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه دانشگاه محل تمرین است، گفت: دانشگاه ها باید بتوانند فضا را برای اعتراض، نقد، اظهارعقیده، تعامل و تضارب افکار فراهم کنند.
مصلح بیان کرد: دراین شرایط تنش های حاصل ازتعامل های فکری و اندیشه ای که ضرورت حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه است باید درمحیط دانشگاه مدیریت و زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود.
وی اضافه کرد: در غیراین صورت ممکن است این تنش ها به صورت حادتری وارد جامعه شود.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه برای تامین امنیت جامعه و ایجاد فضای مناسب اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کارکردی مهم برعهده دارد و فضای مناسبی برای تمرین است.
6047/6043
**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.