عباسعلی زنده بودی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این شرکت ها با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سه هزار و 800 تن ماهی در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: طرح پرورش ماهی و میگو در قفس یکی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی است که اجرا و توسعه این طرح از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و به صورت جدی در استان بوشهر دنبال می شود.
زنده بودی افزود: با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده تاکنون بیش از 100 نفر متقاضی سرمایه گذاری در این بخش در استان بوشهر مراجعه و موافقت اولیه برای 49 سرمایه گذار با ظرفیت 60 هزار تن تولید ماهی در قفس صادر شده است.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی میزان تولید ماهی در قفس در استان بوشهر باید به 20 هزار تن افزایش یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس در کشور شرکت پروتئین گستر سینا است که در بوشهر اقدام به گرفتن مجوز کرده و در بخش ساحلی تنگستان اجرا می شود.
وی یادآور شد: این شرکت تاکنون در فاز نخست مجوز تولید پنج هزار تن ماهی در قفس را گرفته و با اجرای فازهای بعدی ظرفیت نهایی آن به 20 هزار تن می رسد
زنده بودی، با اشاره به قابلیت استان بوشهر در پرورش میگو گفت: تاکنون هفت هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در استان واگذار شده که از این میزان 70 درصد معادل پنج هزار هکتار به عنوان سطح مفید تلقی می شود.
وی اضافه کرد: افزون براین در زمان حاضر سه هزار و 500 هکتار سطح قابل واگذاری نیز داریم که به این ترتیب زمین های قابل کشت به بیش از 10 هزار هکتار می رسد.
زنده بودی بیان کرد: در زمان حاضر از پنج هزار هکتار سطح مفید پرورش میگو چهارهزار و 400 هکتار فعال است و تلاش می شود تا سال آینده این سطح به پنج هزار هکتار برسد.
وی اجرای پروژه پرورش میگو در سیستم های متراکم را از دیگر طرح های اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح یک شهرک شیلاتی به وسعت 100 هکتار در حاشیه رودخانه موند طراحی و اجرا می شود.
زنده بودی اضافه کرد: برای اجرای این طرح و ایجاد زیرساخت های لازم 42 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: طرح پرورش میگو در سیستم های متراکم به واحدهای کوچک 2 هکتاری تقسیم می شود که با توجه به روش های جدید تولید میگو هر کدام از این واحدها می توانند به اندازه طرح 20 هکتاری در طول سال تولید کنند.
وی با بیان اینکه میزان تولید میگوی پرورشی در سیستم متراکم در واحد سطح افزایش می یابد گفت: کارهای اجرایی این شهرک شیلاتی از سال آینده از محل اعتبارات استان آغاز می شود.
زنده بودی گفت: یکی دیگر از برنامه های شیلات برای افزایش تولید میگو برنامه ریزی برای افزایش تولید در واحد سطح استخرهای موجود است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر میزان تولید میگوی پرورشی در واحد سطح سه تن درهکتاراست که تلاش می شود با افزایش مکانیزاسیون و اصلاح ساختارها در برخی از استخرها این میزان به پنج تن در هکتار برسد.
در سال جاری از سطح چهار هزار و 400 هکتار استخر پرورش فعال 14 هزارتن میگو تولید شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.