به گزارش ایرنا، محمد مهدی بنچاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: در این مدت بنادر استان بوشهر در حوزه عملیات کانتینری 297 هزار و 656 تی ای یو معادل 11 درصد حمل و نقل کانتینری کشور و جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: در حوزه عملیات نفتی نیز استان بوشهر با قرار گرفتن در رتبه نخست کشور با 124 میلیون و 36 هزار و 612 تن جابه جایی معادل 73 درصد عملیات نفتی کشور را به خود اختصاص داد که فعالیت های این حوزه در بنادر عسلویه و خارگ صورت گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در حوزه عملیات غیرنفتی نیز بنادر استان بوشهر با 10 میلیون و 295 هزار و 416 تن جابه جایی 11 درصد حمل و نقل دریایی کشور را به خود اختصاص داد و در رتبه سوم قرار گرفت.
بنچاری ادامه داد: استان بوشهر از حیث حمل و نقل دریایی در مجموع با 134 میلیون و 332 هزار و 28 تن جایگاه نخست کشور را داراست.
وی یادآور شد: از این حیث استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان به ترتیب با 50، 33 و 14.6 رتبه اول تا سوم حمل و نقل کانتینری کشور را به خود اختصاص داده اند و مابقی حمل و نقل دریایی کشور نیز مربوط به سایر بنادر است.
بنچاری افزود: در 10 ماه سال جاری، 54 شناور در آب های استان بوشهر دچار حادثه شدند که با وجود 6 مرکز امداد و نجات دریایی و 11 ایستگاه مخابراتی موجود در این استان توانستیم 287 نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بندر بوشهر با صدور 169 هزار گواهینامه مهارت 36 درصد از حجم کل گواهینامه‌های صادرشده در کشور، رتبه اول را بدست آورد و پس از آن استان‌های هرمزگان و خورستان با 22 و 21 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی یادآور شد: در این بین استان بوشهر تنها استانی بود که علاوه بر برگزاری این آزمون ها در مرکز استان در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان های شمالی و جنوبی نیز این آزمون را برگزار کرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.