به گزارش ایرنا، حمید زارعی روزشنبه دراین آئین افزود: گسترش اندیشه حافظ در شعر معاصر نشان از ماندگاری اندیشه حافظ دارد .
وی یادآورشد: اندیشه های حافظ بیشتر عرفانی و درمکتب انسانیت است و اشعارش هم جنبه معنوی دارد و نشان از معرفتی دارد که از دل سرچشمه می گیرد.
زارعی ادامه داد:حافظ ستاره درخشانی درفرهنگ و ادب فارسی است وهیچ شاعری به قدر حافظ، در اعماق و زوایای جامعه‌ و ذهن و دل ملت ما نفوذ نکرده است.
حافظ شناس مطرح شیرازی نیز با بررسی اشعار حافظ پرداخت و گفت: اگر کسی حافظ را متعلق به ایران بداند، یعنی حافظ را به معنای حقیقی نشناخته است چون حافظ از آنِ کل نظام هستی است.
مجید اسکندری به ارادت گوته به حافظ اشاره کرد و اضافه کرد: گوته که یکی از ارکان چهارگانه ادبیات جهان است آرزو می کند یکی از مریدان حافظ باشد ودر واقع حافظ ریسمان پیوند فرهنگ ها وگفت وگوی تمدن هاست.
وی ادامه داد: همه مخاطبین حافظ با هر عقیده و بینشی می توانند با شعر حافظ ارتباط برقرار کنند و حتی مدایح حافظ نیز متعلق به شخصیت خاصی نیست.
اسکندری تصریح کرد: حافظ در طول تاریخ زندگی معرفتی خود با دو گروه زاهدان ریاکار و صوفیان حیله‌گر می جنگد و اجازه نمی‌دهد از دین و عرفان بت ساخته شود.
درا دامه حمید آرایش، نوشین غنی زاده، اسماعیل کشتکار و مریم رحیمی از شیراز و ابراهیم شاکری مطلق، غلامرضا قربانی مقدم، فاطمه نوایی لقب، حسین بازپیچ، چمران احمدی، باران احمدی منش و تارا حیدری از دشتی به شعرخوانی پرداختند.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشکو**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.