حمیده ماحوزی شنبه شب درگفت و گو با ایرنا افزود:سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید بر عدالت فرهنگی و توزیع امکانات و اجرای برنامه‌های مختلف در همه نقاط کشور متمرکز است که سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بوشهر و امضای تفاهم نامه برای تحقق این هدف انجام شده است.
وی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در حوزه‌های مختلف باتوجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و مرزی بودن این استان، تکمیل و تجهیز طرح های نیمه‌تمام تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فرهنگی، هنری استان بوشهر، توجه به فرهنگ و هنر اقوام استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها برای وحدت و انسجام فرهنگ ملی از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه همکاری است.
ماحوزی افزود:براساس این تفاهم نامه درحوزه توسعه مدیریت و منابع 15 میلیارد ریال به فعالیت‌های فرهنگی و هنری،سه میلیارد ریال به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات (تملک دارایی‌های سرمایه ای)،6 میلیارد ریال به ارتقای سطح آموزش در هنرستان‌ها، 180 میلیارد ریال به تکمیل مجتمع فرهنگی هنری عسلویه و تالار مرکزی بوشهر کمک می شود.
وی ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت نیز براساس این تفاهم نامه مقرر شد سالانه برای برگزاری جشنواره فیلم آیات در استان بوشهر یک میلیارد و 300 میلیون ریال، هفته قرآن و عترت 2 میلیارد ریال، سایر فعالیت های قرآنی شامل جشن رمضان، تربیت مربی قرآن و نهج‌البلاغه، طرح ملی حفظ قرآن کریم، حمایت از فعالان قرآنی، خرید قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سالانه سه میلیارد و 400 میلیون ریال کمک شود.
ماحوزی افزود: همچنین در این تفاهم نامه در بخش امور فرهنگی برای اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و مساجد استان بوشهر 6میلیارد و 450 میلیون ریال، خرید کتاب از ناشرین و مؤلفان استانی چهار میلیارد و 700 میلیون ریال و برگزاری نمایشگاه کتاب استانی بوشهر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نظر گرفته شده است.
وی گفت:دراین تفاهم نامه برای برگزاری جشنواره‌های صنعت چاپ، شعر و ادب، انجمن های ادبی و حمایت از کارگاه‌های شعر، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، نقد و رونمایی کتاب، خرید کتب ارزشمند، برنامه‌های کتابخوانی، توزیع کتاب ماه و هفته و حمایت از طرح‌های فرهنگی ویژه استان‌های مرزی 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و حمایت از جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، هفته کتاب، کتاب سال، طرح‌های فرهنگی خلاقانه و بزرگداشت مفاخر استان بوشهر 3 میلیارد و 100 میلیون ریال اختصاص یافته است.
ماحوزی اضافه کرد: در حوزه سینمایی، سمعی و بصری نیز شامل حمایت از تولید فیلم کوتاه داستانی و مستند شامل 28 فیلم 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، برگزاری دوره‌های آموزشی استاد محور یک میلیارد و 500 میلیون ریال، کمک به تبدیل سالن مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های عسلویه، دشتی به سالن سینما و استقرار سینما سیار فیلم در شهرستان دشتستان یک میلیارد و 300 میلیون ریال در سال 1397و حمایت از ایجاد پاتوق فیلم، راه اندازی و فعالیت خانه مستند، ستاد صیانت و اکران فیلم های هنری و تجربی استان پنج میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در این تفاهم نامه گنجانده شده است.
وی افزود: از دیگر حمایت های این تفاهم نامه در حوزه سینمایی، سمعی و بصری کمک به تامین محل استقرار دفتر انجمن سینمای جوان تنگستان به میزان 2 میلیارد ریال در سال 1397، برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر و جشنواره های بین المللی مستند(سینما حقیقت)، کوتاه، کودک و نوجوان و هفته فیلم و عکس استان 10 میلیارد ریال، بهره‌برداری یکی از بناهای تاریخی برای ایجاد شعبه موزه سینمای استان بوشهر یک میلیارد ریال در سال های 1398 و 1399 و کمک به راه‌اندازی و فعالیت نمایندگی انجمن سینمای جوان در شهرهای دشتی، خورموج و گناوه به میزان یک میلیارد و 500 ریال است.
ماحوزی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه همکاری در حوزه های مطبوعاتی و اطلاع رسانی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز بودجه های مناسبی اختصاص یافته است.
وی یادآورشد:زمان اجرای این تفاهم نامه از اول فروردین ماه سال 1397 تا آخراسفند ماه سال 1399 به مدت سه سال است که با توافق دو طرف قابل تمدید است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.