به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش وجوانان استان بوشهر در این آیین گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید ایجاد شادی و نشاط در جامعه است که در این ارتباط در سطح استان برنامه های مختلفی اجرا و تدارک دیده شده است.
احمد بهروزیان فر افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال نیز چندین برنامه توسط این مدیریت دراستان در حال برگزاری است که این جشنواره یکی از آنهاست.
وی اظهارکرد: این جشنواره فرهنگی ورزشی در قالب دا، مسابقه بازی های بومی ومحلی، اجرای آیین های سنتی و پخت غذاهای سنتی و محلی با حضور همه شهرستان های استان در روستای تل تل گناوه برگزار و استقبال بی نظیری از آن شده است.
مدیرکل ورزش وجوانان استان بوشهر گفت: نظیر این جشنواره و برنامه های وزشی و فرهنگی شاد و با نشاطی در دیگر نقاط استان بوشهر با هماهنگی استانداری بوشهر برگزار خواهد شد.
فرماندارگناوه گفت: یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم و دوازدهم نشاط و شادی در جامعه است که در این ارتباط قدم های مثتبی برداشته شده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: آیین های سنتی در این منطقه میراث دار گذشتگان است و باید در همه فصول سال برگزار شود.
وی اظهارکرد: در دهه مبارک فجر امسال برنامه های متنوعی در این شهرستان متناسب با این دهه و ایام فاطمیه پیش بینی شده است.
رئیس اداره ورزش وجوانان گناوه گفت: در این جشنواره، شهرستان های دیلم، جم، تنگستان، بوشهر، دیر، دشتستان و گناوه حضور دارند.
رحمان عمادی افزود: وظیفه ما مسئولان آموزش و انتقال آیین ها و سنت های از گذشتگان به نسل کنونی جامعه است.
جشنواره فرهنگی ورزشی دا استان بوشهر روز جمعه در نوبت صبح و بعدازظهر با اجرای چندین برنامه شامل مسابقات بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای آیین های سنتی در روستای تل تل گناوه برگزار و در پایان به تیم های برتر و شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
روستای تل تل از روستاهای قدیمی توابع بخش مرکزی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.