به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران شورا از طرح های سازمان سیما و منظر شهرداری افزود: شهر بوشهر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در حوزه فضاهای سبز شهری با کمبود شدید روبروست.
وی بیان کرد: اکنون سرانه فضای سبز دربوشهر 4.25 متر است که با استاندارد تعریف شده آن که به میزان 12 متر است فاصله زیادی دارد.
توسلی ادامه داد: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز به عنوان نیاز ضروری و یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.
وی افزود: در این ارتباط برای بودجه سال 1397 شهرداری بوشهر نیز نگاه خاصی به توسعه فضای سبز با ایجاد پارک های ساحلی و محله ای شکل گرفته است.
توسلی، کنترل آلودگی هوا و تولید اکسیژن از مهمترین اثرهای زیست محیطی فضای سبز برشمرد و گفت: با افزایش و توسعه فضاهای سبز شهری، احداث پارک ها و کاشت درختان در همسایگی مناطق مسکونی، اداری، تجاری و در حاشیه خیابان ها می توان ارزش زیبا شناختی یک شهر را به میزان زیادی افزایش داد.
وی با اشاره به رشد ناموزون شهر و تخریب فضای سبز افزود: لازم است قوانینی وضع شود که با برخورداری از قدرت اجرایی لازم هر گونه ساخت و ساز را مشروط بر اختصاص زمینی برای فضای سبز کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.