به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی رور دوشنبه در همایش دیده بانان مردمی در دیر افزود: در همین راستا تشکیل ستاد منسجم دیده بانان مردمی پیشگیری از جرم با ساز و کار جدید ضروری است.
وی تصریح کرد: کنترل خشم و ناراحتی، توجه به آموزه های دینی و اخلاقی، توجه به معیارهای اسلامی در انجام معامله ها و ازدواج ها در کاهش حجم پرونده ها به دستگاه قضایی نقش بسزایی دارد.
امام جمعه دیر تاکید کرد: نباید از کنار جرائم مشهود و علنی در جامعه بی تفاوت گذشت.
کارشناس برنامه ریزی و بودجه معاونت پیشگیری دادگستری استان بوشهر گفت: ستاد دیده بانان مردمی تلاش دارد با استفاده از ابزارهای علمی، فرهنگی، شیوه های نوین ارتباطی و حس مسئولیت پذیری اجتماعی را در پیشگیری از جرم تقویت کند.
سید حسین معزی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در رابطه با پیشگیری وضعی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع رسانی اقدامهای خوبی انجام داده است.
وی تصریح کرد: آموزشهای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری آموزش و پرورش به دانش آموزان، معلمان و والدین در تعدادی از مدرسه های استان ارائه می شود.
وی اظهارکرد: سال گذشته با ارائه آموزش ها و مشاوره های لازم 400 زوج در آستانه طلاق در استان به زندگی مشترک بازگشتند.
معزی هدف اصلی از تشکیل ستاد دیده بانان مردمی در شهرستان ها را مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.
وی یادآور شد: با تشکیل ستاد دیده بانان مردمی از وقوع جرم پیشگیری و با انجام مسئولیت های اجتماعی، مشکلات مختلف در سطح جامعه رصد بعد از انتقال آن به سامانه دادگستری و تائید به دولت ارجاع می شود.
مسئول ستاد دیده بانان مردمی شهرستان دیر گفت: این ستاد مردمی و وابسته به قوه قضائیه وابسته و جنبه مشورتی دارد.
مصطفی فخرایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی افزود: بعد از آموزش های لازم، اعضای ستاد کار تخصصی خود را آغاز می کنند.
6047/7207**خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.