به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: باشگاه های کتاب خوانی با هدف همه گیر شدن کتاب خوانی، جلب مشارکت مردمی و بویژه کودکان و نوجوانان و ایجاد پرسش گری تشکیل می شود.
حمید زارعی افزود: طرح باشگاه های کتاب خوانی ابتدا با ایجاد ٥٠ خانه قصه و کتاب در سال ٩٤ آغاز و از سال گذشته در قالب باشگاه های کتاب خوانی ادامه یافت که تاکنون ٤٠٠ باشگاه ثبت شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری دومین جام باشگاه های کتاب خوانی در آبان برگزار شد و باشگاه ها و نفرات برتر معرفی شدند و جشنواره قهرمان کتاب و جشنواره های ادبی نیز ویژه اعضای باشگاه ها برگزار می شود.
زارعی اضافه کرد:برای رقابت و انگیزه بیشتر بین باشگاه ها اقدام به راه اندازی لیگ کتاب کرده ایم و در اکنون پنج باشگاه برتر جام در لیگ برتر قرار دارند.
وی بیان کرد: تشکیل باشگاه ها باعث عضویت 2 برابری در کتاب خانه های عمومی شده و یکی از آیتم های جشنواره قهرمان کتاب امسال نیز عضویت در کتابخانه های عمومی است.
زارعی اظهارکرد: مدیر و معلمان دبستان شهید ابراهیمی روستای گلستان از هنگامی که باشگاه را ثبت کرده اند بخوبی فعال بوده اند و امید زیادی داریم یکی دیگر از باشگاه های لیگ برتر کتاب از این روستا باشد.
در این آیین باشگاه های کتاب خوانی ساحل انتظار، مروارید، مدافع حرم و بچه های ساحل در دبستان شهید ابراهیمی روستای گلستان ساحلی افتتاح شد.
روستای گلستان ساحلی شهرستان دشتی با یکهزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.