به گزارش ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر افزود: در استان بوشهر سند چشم انداز حوزه‌های علمیه در افق 1404 نوشته شده که طبق این سند، 12 مدرسه علمیه برادران، 12 مدرسه علمیه خواهران، 2 مرکز مدیریت، مرکز خدمات، اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران، جامعة المصطفی، دانشکده ادیان و پژوهشگاه طراحی شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 85 درصد از طراحی های صورت گرفته در سند چشم انداز حوزوی استان بوشهر محقق شده که در این سند 139 هزار متر حوزه ساخته شده و جمعیت طلاب نیز 500 برابر بیشتر شده اند.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر همه چیز بر محور ولایت است، افزود: در استان بوشهر تمام برنامه ها بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری و روحانیت محوری طراحی و مدیریت می شود.
صفایی بوشهری در ارتباط با مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در این مرکز خدمت به اسلام و خدمت بر اساس ایمان، تقوا و اخلاق است و مرکز خدمات در حوزه در واقع مرکز خدمت به خانواده پرچمداران اسلام و شخصیت هایی است که نماد اسلامیت هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مرکز خدمات حوزه، مرکز ویژه ای است چون گروه هدف آنها گروه ویژه ای هستند که اهل بیت به آنها توجه دارند.
صفایی بوشهری افزود: روحانیت در طول تاریخ مسئولیتی خطیر داشته که نمونه بارز آن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که به رهبری روحانیت در مقابل تمام جهان کفر، شرک و نفاق ایستاده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر عالمان بسیار بزرگی داشته و دارد، اظهار داشت: طبق پژوهش های صورت گرفته، قدمت تحقیقی و پژوهشی عالمان استان بوشهر به زمان حضرت امام موسی کاظم (ع) و ابوسعید سیرافی می رسد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.