به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری گناوه روز پنجشنبه به نقل از حسین رفیعی در نشست با فرمانداراین شهرستان افزود: سند فرودگاه گناوه مهیا شده و نخستین مرحله در عملیاتی کردن آن دیوارکشی است.
وی یادآورشد: بمنظور ساماندهی و شکل گیری فرودگاه گناوه همه دستگاههای اجرایی استان بوشهر و این شهرستان همکاری و تعامل داشته باشند.
مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر هم گفت: فرودگاه گناوه باتوجه به نزدیک بودن به بوشهر شاید از نظر مسافر توجیه اقتصادی نداشته باشد اما با داشتن قابلیت و ظرفیت های بالا در زمینه آموزشی و توریستی جوابگو و نیاز است.
کمال دهقان منشادی افزود:نخستین اقدام در فعال شدن و عملیاتی کردن فرودگاه گناوه دیوارکشی است که این مهم حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در نیمه نخست سال آینده مقدمات اولیه آن آغاز می شود.
وی گفت: اجرای فیبر نوری در زمین فرودگاه گناوه بدون هماهنگی انجام شده که به عنوان یکی از مسایل مهم پیگیر در دادگاه هستیم.
فرماندارگناوه هم گفت: این شهرستان با داشتن قابلیت های خوب گردشگری و اقتصادی ازجمله سواحل بکر و زیبا، بازار متنوع و کالاهای ارزان قیمت و مردمی میهان نواز درطول سال پذیرای هموطنان است .
سیدعلی پاک نژاد افزود: با احداث فرودگاه ، تحول شگرفی در این شهرستان رقم خواهد خورد که در سالیان گذشته توسط متولیان امر مغفول مانده بود.
وی اظهارکرد:باتوجه به وجود پدیده زمین خواری در گناوه ، باید دیوار فرودگاه هرچه زودتر احداث شود تا در آینده مشکل مالکیتی ایجاد نشود.
فرماندارگناوه گفت: متقاضی برای فعال کردن فرودگاه گناوه در زمینه تفریحی و آموزشی اعلام آمادگی کرده است.
وی افزود: درصورتی که مدیریت فرودگاههای استان بوشهر همکاری لازم جهت راه اندازی تور گردشگری از طریق فرودگاه امام حسن دیلم کند ، می توان با ساز وکارهای لازم جهت رونق فرودگاه گناوه نیز ازاین طریق اقدام کرد.
فرودگاه گناوه که زمین آن حدود 45 سال پیش خریداری و سند آن نیز صادرشده سال هاست بلاتکلیف مانده بود.
طرح مطالعاتی فرودگاه بندرگناوه در ابتدای دهه 1350 انجام و سپس فنس کشی و تسطیح زمین آن اجرایی و حتی در سال 1354 اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شد.
پس از رهاشدن زمین فرودگاه، در سال های 1360 و 1364 ازاین مکان استفاده های متعددی ازجمله نگهداری لوله های شبکه آبرسانی و استقرار جهاد سازندگی شد و سپس در سال 63 سازمان هواپیمایی کشور تابلویی به نام خود در این زمین نصب کرد.
هم اینک بخشی از زمین فرودگاه گناوه مکانی برای ورزشکاران فوتبالیست بدلیل کمبود فضای ورزشی تبدیل شده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.