محمد بازیاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دراین ارتباط برای نخستین بار در استان بوشهر از دستگاه ازن تراپی برای درمان زخم های عفونی، دیابتی، سوختگی و بستر در این بیمارستان استفاده می شود.
وی گفت: یکی از مشکلات اصلی بیماران دیابتی استان بوشهر، قطع عضو به علت زخم های حاد و مزمن است که با استفاده از این روش پیشرفته کمک بسیاری به بهبودی کامل و جلوگیری از آمپوتاسیون و قطع عضو می شود.
بازیاری اظهارکرد: روش ازن تراپی سابقه طولانی در درمان زخم ها دارد و از سال های دور تاکنون در کشور های اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد و مدت کوتاهی است که این تکنولوژی وارد کشور شده که استان بوشهر مجهز به این دستگاه پیشرفته شده است.
وی گفت: گاز ازن دارای خواص بسیار زیاد از جمله از بین بردن عوامل بیماری زا، پاتوژن های مختلف و عفونت های مزمن زخم است.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهار کرد: نحوه استفاده از این دستگاه بدین صورت است که زخم های عفونی در معرض این گاز قرار داده و پس از چند جلسه با تاثیر بر میکرو ارگانیسم ها و عفونت زخم باعث از بین بردن قطعی عفونت و در نتیجه بهبودی آن می شود.
بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های سوختگی جنوب کشور و تنها بیمارستان استان بوشهر در ارایه خدمت به بیماران سوختگی است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.