به گزارش ایرنا، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی روز پنجشنبه در این آیین گفت: به طور قطع، رشد فرهنگ یک جامعه متکی بر ابزار های فرهنگی است و در بیان ابزار های فرهنگی می توان به سینما، ادبیات، هنر، موسیقی اشاره داشت اما کتاب موضوعی است که تمامی این ابزار ها محتوای خود را محتاج آن هستند.
احمد طیبیان مجرد افزود:باشگاههای کتاب خوانی نقش مهمی در رشد و علاقه دانش آموزان به کتاب دارد. سیده سعیده موسوی زاده نیز گفت: اینکه روستای درازی در جمع بهترین روستاهای دوستدار کتاب کشور قرار گرفته نشان از فرهنگ دوستی این مردم دارد.
شاعر مطرح کشور در حوزه کودک و نوجوان افزود: کتاب بهترین و مهمترین رسانه و در واقع مادر رسانه هاست و نوشتن سرآغاز همه رسانه هاست.
وی اضافه کرد: رسانه ها نیاز به محتوا دارند و محتوا را نویسنده می سازد و نویسندگان هستند که جهان بینی آدم ها را شکل می دهند.
سید نوید سید علی اکبر نیز با بیان نکته های آموزشی پیرامون نحوه نوشتن گفت: به گفتگوهای پیرامونتان به دقت گوش کنید و حتی گاهی آن ها را ضبط کرده و به همان شکل پیاده کنید و با این تمرین به زبان دیالوگ نویسی و لحن و زبان متفاوت افراد پی می برید.
این نویسنده ملی ادامه داد: از این که بخواهید حرف بزرگی در داستانتان بزنید بپرهیزید و داستان و نوشته شما هر چه صمیمانه تر و بیشتر به خودتان نزدیک باشد بیشتر به دل می نشیند.
وی افزود: گاهی عکس یا تصویری را برداشته و آن را به دقت توصیف کنید و گاهی شروعی از یک داستان را بردارید و ادامه اش را خودتان بنویسید.
در بخش باشگاههای برتر: باشگاه کتاب خوانی گنتار به تسهیل گری لیلی زارعی عنوان اول ، باشگاه کتاب خوانی دانشوران به تسهیل گری جانتا مظفری عنوان دوم و باشگاه کتاب خوانی شاهین به تسهیل گری محمد زارعی عنوان سوم بدست اورند.
در بخش نامه به نویسنده: متین نظری فرد از باشگاه گنتار اول ، ام ابیها محمدی از باشگاه دانشوران دوم و فائزه جلوه از باشگاه دانشوران سوم شدند.
در بخش فیلم: سیده زهرا پناه از باشگاه گنتار برگزیده شد.
روستای درازی شهرستان دشتی با 1700 نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.
7206/6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.