نادر شفیع خدایی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امروز بویژه در نیمه جنوبی استان بارش ها به تناوب ادامه داشته باشد که در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق جنوبی، نواحی شرقی و بصورت پراکنده در مرکز استان هشدار داده می شود.
وی یادآورشد: همچنین به سبب وزش تندباد های لحظه ای خلیج فارس نیز مواج و متلاطم می شود.
شفیع خدایی ادامه داد: از ظهر تا عصر امروز پنج شنبه با خروج تدریجی سامانه از استان و نفوذ توده هوای سرد، دما بطور محسوس کاهش می یابد.
وی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی فعال در استان بوشهر پیش بینی می شود دمای هوا به تدریج و به طور میانگین 4 تا 8 درجه کاهش یابد.
شفیع خدایی افزود: بر این اساس توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی خارج از فصل اندیشیده شود.
وی گفت: وزش باد شدید شمال غربی طی روزهای جمعه و شنبه موجب تلاطم و مواج شدن دریا می شود و دریانوردان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
شفیع خدایی در ارتباط با میزان بارش های ثبت شده در برخی از ایستگاه های هواشناسی استان بوشهر گفت: در جریان فعالیت سامانه بارشی اخیر شهرهای بوشهر، خارگ، دیر و گناوه، جم، برازجان، عسلویه و دیلم به ترتیب با 142، 114.5، 72، 59.5، 55، 43، 36 و 28.9 میلی متر بیشترین میزان بارش باران را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق بویژه در مناطق شرقی و جنوبی استان و از امشب بتدریج وزش باد و در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
شفیع خدایی گفت: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 12 تا 32 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که در هنگام وزش تندباد بطور لحظه ای تا بیش از 50 کیلومتر در ساعت و از امشب شمال غربی با سرعت 16 تا 40 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود .
وی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس به ترتیب 30 تا 90 و از امشب 60 تا 120سانتیمتر پیش بینی شده که گاهی تا 150 سانتیمتر افزایش می یابد.
شفیع خدایی افزود: در مدت یاد شده جزر اول دریا ساعت 06:10بامداد، مد اول ساعت 12:39، جزر دوم ساعت 16:23و مد دوم در ساعت 22:49دقیقه پیش بینی شده است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.