نادر شفیع خدایی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس در ساعت هایی از بعد از ظهر و اوایل شب به سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد بسیار شدید و تندباد های لحظه ای در نیمه شرقی استان ( مناطقی از دشتستان، دشتی و جم و عسلویه)، نسبت به سیلابی شدن مسیله ها، آبراهه ها، دره های کوهستانی، رودخانه های فصلی و معابر عمومی در این مناطق هشدار داده می شود.
وی بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود سرعت وزش باد در هنگام وقوع ناپایداری های جوی به بیش از 70 کیلومتر در ساعت برسد.
شفیع خدایی افزود: از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیله ها و قرارگیری در زیر درختان بلند خودداری و تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اندیشیده شود.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی و افزایش ناپایداری های موقت جوی در برخی نقاط استان بویژه نقاط مرتفع شرقی و جنوب شرقی استان در ساعت هایی از بعد از ظهر تا اوائل شب است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، غبار محلی و در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان همراه با رگبار، رعد و برق و وزش تند باد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 8 تا 30 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که در هنگام وقوع ناپایداری تا بیش از 46 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی ادامه داد: ارتفاع موج در خلیج فارس نیز 30 تا 90 سانتی متر پیش بینی شده که گاهی تا 120 سانتی متر نیز افزایش می یابد.
وی گفت: فردا زمان مد اول دریا 06:07 بامداد، جزر دریا 13:35 و مد دوم دریا ساعت 20:10 خواهد بود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.