قاسم قائدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در مرکز استان 2 ایستگاه بارندگی وجود دارد که ایستگاه دریایی 142میلیمتر و ایستگاه فرودگاهی 137میلی متر بارندگی را ثبت کرده است.
وی با اشاره به میزان بارش مناسب این سامانه بارشی تصریح کرد: انتظار می رود این سامانه همچنان امروز پنجشنبه دوم آذر ماه نیز شمال تا مرکز استان را تحت تاثیر و از حوزه مرکزی به سمت جنوب استان را تا فردا بعد از ظهر ترک کند.
قائدی گفت: بارش های اخیر موجب آبگرفتگی معابر و خیابانها به خصوص در مرکز استان را به دنبال داشت که با متوقف شدن بارندگی آبها نیز فروکش می کردند.
وی افزود: غرق شدن یک فروند شناور دیلمی و نجات سرنشینان آن به وسیله نیروهای امدادی و نجات هشت سرنشین دو خودرو که در اطراف شهرستان دشتی به آب زده بودند و کشته شدن دو نفر از آنان
از جمله مهمترین حوادث رخ داده روز گذشته در استان بوشهر بود.
قائدی گفت: همچنین روانه شدن آب رودخانه باهوش منجر به بسته شدن 50 تا 60 کیلوتر از جاده ترک سیاه شد که کنترل شد.
وی تصریح کرد: همچنین این سامانه بارشی در جنوب استان منجر به ریزش خاک و برخی سنگ ریزه ها شد که نیروهای راهداری اقدام به پاک کردن جاده ها کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: همه نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان بوشهر تا ترک سامانه بارشی و عادی شدن شرایط در آماده باش به سر می برند.
وی با اشاره به شدت بارندگی ها از شهروندان خواست تا براثر ماجراجویی و بی احتیاطی به آب نزنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
با ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه به استان بوشهر از سه شنبه شب بارندگی ها از خارگ و بوشهر، گناوه و دیلم آغاز شد و تا نیمه های صبح امروز پنجشنبه ادامه داشت و تا فردا بعد از ظهر ادامه دارد.
بارندگی شدید باعث تعطیلی مدارس و بازگشت برخی پروازها به فرودگاه مبدا و یا فرود در فرودگاه پشتیبان شد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.