سهیل مهاجری شامگاه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:از این میزان اعتبار 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و 300 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات نفت برای حوزه آبخیز جم و ریز به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سازه های مختلف آبخیزداری موجود در استان بوشهر انتظار می رود امسال نیز با آغاز بارش این سازه ها در مهار آبهای سطحی نقش مهمی ایفا کنند.
مهاجری گفت: میزان استحصال آب پروژه های آبخیزداری در استان بوشهر سال گذشته 85میلیون مترمکعب بوده است.
وی اضافه کرد: شهرستان جم به سبب تامین اعتباری که از نفت به آن اختصاص یافت بیشترین سهم از احداث سازه های آبخیزداری در اندازه های مختلف را داشته است و با توجه به بارندگی های سال گذشته این سازه ها نقش مهمی در تقویت آب های زیر زمینی این منطقه ایفا کردند.
مهاجری افزود: در شهرستان دشتی نیز یکی از بزرگترین سازه های آبخیزداری استان مورد بهره برداری و در انتظار آبگیری است.
وی ادامه داد: در بخش آبخیزداری ، 36 مورد سازه سنگ ملاتی نیز در شهرستان دشتستان به تفکیک طرح‌های مختلف به تصویب رسیده است که پس از مبادله موافقت نامه مناقصه و تعیین پیمانکاران مربوطه در سال جاری اجرا می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرای عملیات آبخیزداری حوزه شهری بالادست برازجان، ترمیم و رسوب برداری، احداث بندهای سنگ ملاتی حوزه مرکزی وحدتیه و احداث بند سنگ ملاتی حوزه باغ تاج در شهرستان دشتستان را از دیگر اقدام های حوزه آبخیزداری عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اجرای بند سنگ ملاتی حوزه تنگ ارم، احداث سازه سنگ ملاتی دره شوری طلحه و تکمیل مطالعات آبخیزداری حوزه شبانکاره از دیگر پروژه های در دست اقدام برای سالجاری است.
در استان بوشهر 640 سازه آبخیزداری وجود دارد که انتظار می رود به میزان مطلوبی آبگیری شوند و مشکل کم آبی در تابستان تا حدودی برطرف شود.
طبق اطلاعاتی که از حوزه‌های مختلف دریافت شده تاثیر سازه‌های آبخیزداری بر روی بالا آمدن سطح آب‌های زیر زمینی و چاه‌های کشاورزی استان قابل ملاحظه بوده، اما در عین حال همه باید همواره در استفاده از منابع آب الگوی مصرف را در تمامی بخش‌ها رعایت کنند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.