به گزارش ایرنا عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب افزود:سابقه دیرینه استان بوشهر در عرصه فرهنگ و تجارت درخشان و پیوند ناگسستنی دارد.
وی یادآورشد:استان بوشهر در برهه های مختلف تاریخی در عرصه فرهنگ، تجارت، مبارزات ضد استبدادی و ظلم ستیزی پیشینه پرشکوهی دارد و اکنون نیز این فرهنگ پایدار و جاری است.
استاندار بوشهر تصریح کرد:باید با فراهم شدن جذابیت‌های لازم زمینه کاهش فاصله مطالعه به ویژه نسل جوان فراهم و با ارائه تدبیر بیش از پیش پیوند کتاب و مطالعه برای نسل نوجوان و جوان تقویت شود.
وی افزود: فرهنگ در تمامی عرصه‌ها کاربرد دارد به‌گونه‌ای که بخشی از برنامه حوزه اقتصاد مقاومتی در فرهنگ جامعه نهفته است و با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل می توان به تحقق این مهم کمک کرد.
گراوند گفت: امروزه کتاب جایگاه مهمی در پیشرفت و رشد فرهنگی انسان دارد به‌گونه‌ای که دانایی، روشن‌گری و دستیابی به بسیاری از علوم و دانش‌‌ها در صورت توجه به کتاب محقق می شود.
استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم فرهنگ مطالعه کتاب در توسعه و پیشرفت جامعه اظهارداشت: در این ارتباط توسعه و تجهیز فضای کتابخانه‌ها و گسترش کتابخانه‌های دیجیتال در استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: فرهنگ در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دیگر بخش‌های جامعه اثرگذار است از این رو انتظار می رود شورای فرهنگ عمومی استان در مسیری گام برداردکه نقش تاثیرگذار خود را در این حوزه اجرا کند.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.