محسن جوادی روز یکشنبه در حاشیه نواختن زنگ کتاب در بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: برهمین اساس همه حمایت های مربوط به نشر و کتاب را نباید معطوف به فعالیت های مرکز کشور و چند شهر خاص محدود کرد بلکه این مسئولیت را باید به استان های دیگر نیز تفویض شود.
جوادی با تاکید بر حمایت از نشر در استان های دیگر اظهار کرد: بخشی از این حمایت ها فراهم کردن زمینه مناسب نشر، امکانات مالی نشر، اقتصاد نشر و بخش دیگر مربوط به خرید کتاب است.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار مصوب امسال برای خرید کتاب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان خرید کتاب برای کتابخانه ها را دارد و در این ارتباط می توان بخشی از این خرید را به شهرها معطوف کرد.
جوادی تاکید کرد: با تقویت خرید کتاب در شهرها زمینه ای فراهم می شود که نشر در سبد اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد و با این روش به سمتی حرکت کنیم که نشر وابسته به کمک های دولتی نباشد.
وی گفت: حمایت ازناشران، مولفان بویژه مولفان جوان و توزیع منوط به وجود تقاضاست که منجر به عرضه مناسب نیز می شود.
وی یادآور شد: این تقاضاها که منجر بر عرضه مناسب می شود نشات گرفته از باشگاه های کتاب و کتابخوانان جوان است.
معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنچه در بخش کتاب مورد انتظار است هنوز محقق نشده است و کتاب به اندازه ای باید مورد توجه باشد که بخشی از زندگی مردم به حساب آید.
وی برضرورت وارد کردن کتاب به زندگی نسل جوان تاکید کرد و گفت: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به دانایی، تخصص و اخلاق رسید.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.