به گزارش ایرنا، محسن جوادی یکشنبه شب در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی در بوشهر افزود: حل گره بسیاری از مسائل و مشکلات جوانان بدست این قشر باز می شود و در همین راستا نیاز است که اتاق های فکری برای آنها در استان ها ایجاد شود.
وی بیان کرد: مشکلات فرهنگی جامعه به شکل آنی و بدون برنامه و راهکار قابل حل نیست برهمین اساس تحقیق و پژوهش مناسب ترین شیوه برای حل مشکلات حوزه فرهنگی جامعه پیدا کرد.
جوادی یادآور شد: چنانچه دانش و فرهنگ در یک جامعه رشد نکند نمی‌توانیم از فرهنگ صحبت کنیم و زمانی فرهنگ در یک جامعه به کمال می رسد که جامعه از یک خردمندی مناسبی برخوردار شده باشد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خردمندی و دانایی بستری برای ایمان و معنویت است و برای داشتن جامعه‌ای خردمند ضروری است ایمان خود را در بستر معنویت ارتقا دهیم.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد جذابیت برای کتابخانه ها اظهارداشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان نیازمند ایجاد جذابیت در بخش کتاب و کتاب‌خانه هاست.
جوادی افزود: اگر حوزه نشر از تنوع لازم برخوردار نباشد نمی توان جوانان را به این بخش سوق داد و بخشی از این کار بدون شک با حمایت از ناشران و نویسندگان بومی تحقق پیدا می کند.
وی ادامه داد: انجام فعالیت هایی نذر و خیریه کتاب باید در دستور کار ظرفیت غیر دولتی و بویژه سازمان های مردم نهاد قرار گیرد .
جوادی در ارتباط با فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به همراهی و همدلی مدیران ارشد استان بوشهر و انتخاب بوشهر بعنوان پایخت کتاب ایران در سالجاری این استان می تواند در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی یک استان پیشگام در سطح کشور لقب گیرد.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرهنگ مظهر و نماد کنش ها و واکنش های یک جامعه، یک ملت و یک کشور است که ایران اسلامی با برخورداری از 2 عنصر ایرانی و اسلامی به نحو بسیار مطلوبی از آن برخوردار است.
سید کمال الدین شهریاری افزود: ایران همچنینن با دارا بودن تاریخ تمدنی بسیار طولانی از سابقه تاریخی و فرهنگی درخشانی برخوردار است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.